HOTARARE DE GUVERN
privind acordarea de ajutoare de
minimis pentru dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor
In
temeiul art. 108 din Constituţia României, republicata,
avand
in vedere dispozitiile art. 3 alin. (3) din O.U.G. nr. 117/2006 privind procedurile
nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 137/2007, si dispozitiile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 651/2006
privind aprobarea Politicii in domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006
– 2013,
Guvernul României adopta
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I. DISPOZITII GENERALE
Art. 1 – (1) Scopul prezentei hotărâri
îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv
acordarea de ajutoare de minimis.
(2) In sensul prezentei hotărâri,
schema de ajutor de stat este un act in
baza căruia pot fi acordate alocări specifice individuale întreprinderilor
definite in mod general si abstract, potrivit principiului stabilit in Regulamentul
Consiliului Europei EC nr. 659/1999 pentru aplicarea art. 93 al Tratatului de
instituire a Comunităţii Europene, publicat in O.J. nr. L 83/1999.
(3) Ajutorul de minimis reprezintă
un ajutor de stat care nu depăşeşte intr-o perioada determinata
de timp plafonul prevăzut de reglementările comunitare in vigoare.
(4) Ajutoarele de minimis nu sunt
supuse procedurii de notificare si sunt reglementate prin Regulamentul Comisiei
Europene nr. 1998/2006 in aplicarea articolelor 87 si 88 ale Tratatului, pentru
ajutoarele de minimis, publicat in O.J. nr. L 379/2006.
CAPITOLUL II. CRITERII DE
ELIGIBILITATE
Art. 2 – Beneficiarii ajutorului de
minimis in temeiul prezentei hotărâri sunt întreprinderile care
indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a)
sunt înregistrate conform
Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicata, cu modificările
si completările ulterioare, si sunt încadrate in categoria întreprinderilor
mici si mijlocii, au sediul şi işi desfăşoară
activitatea in România;
b)
isi desfasoara activitatea
in domeniile prevazute in Anexa nr. 1;
c)
pe o perioada de trei ani
fiscali consecutivi, anteriori datei solicitării, nu au primit ajutoare de
minimis sau, daca au primit ajutoare de minimis, acestea cumulate nu depăşesc
plafonul echivalent in lei cu 200.000 euro;
d)
la momentul solicitării
ajutorului de stat, prezintă un plan de investiţii care sa reflecte
modul de utilizare a sumelor solicitate;
e)
nu înregistrează
debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
f)
nu se afla in procedura de
executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, închidere operaţionala,
lichidare;
g)
nu intra in categoria
˝întreprinderilor in dificultate˝ potrivit capitolului 2 secţiunea
2.1. din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare comunitare privind
ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate,
publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 01.10.2004;
h)
nu au fost emise împotriva
lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea
decizii au fost emise acestea au fost executate;
i)
nu au primit un ajutor
ilegal.
Art. 3 – Prezenta hotărâre
cuprinde masuri de sprijin acordate întreprinderilor in vederea dezvoltării
si modernizării activităţii.
CAPITOLUL III. REGULI PROCEDURALE
Art. 4 – (1) Ajutorul de minimis se
acorda de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Economiei si Finanţelor
– Actiuni generale - sub forma de granturi. Valoarea ajutorului acordat se
exprima in forma bruta, adică înainte de deducerea impozitelor directe.
(2) Ajutoarele plătibile in mai
multe transe sunt actualizate la valoarea de la data acordării lor.
Art. 5 – (1) Întreprinderile
beneficiare vor depune
(2) Ministerul Economiei si Finanţelor
in calitate de furnizor, va informa in scris întreprinderile cu privire la
cuantumul ajutorului si la caracterul acestuia de minimis, făcând referire
explicita la prevederile comunitare in domeniu.
Art. 6 – (1) Ministerul Economiei si Finanţelor
va acorda un nou ajutor de minimis doar după ce a verificat ca acesta nu
ridica suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul perioadei
relevante de trei ani fiscali consecutivi, la un nivel care sa depăşească
pragul de 200.000 euro, echivalent in lei.
(2) Ajutorul nu poate fi fracţionat
pentru a se încadra in pragul maxim admis.
(3) Ajutorul de minimis nu poate fi
cumulat cu un alt ajutor de stat pentru aceleaşi costuri eligibile, daca
printr-o astfel de cumulare ar rezulta depăşirea intensităţii
fixate in circumstanţe specifice pentru fiecare caz in parte de
Regulamente sau Decizii de exceptare in bloc ale Comisiei Europene
Art. 7 – Ministerul Economiei si Finanţelor
va păstra o evidenta a ajutoarelor de minimis acordate in baza schemei
instituite prin prezenta hotărâre,
pe o perioada de zece ani fiscali de la data la care a fost acordat
ultimul ajutor individual in cadrul schemei.
Art. 8 – (1) Ministerul Economiei si Finanţelor,
in calitate de furnizor, va verifica periodic respectarea îndeplinirii condiţiilor
impuse de reglementările comunitare si de prevederile prezentei hotărâri,
precum si respectarea planului de investiţii prezentat la acordarea măsurii
de sprijin.
(2) In cazul in care se constata
abateri ale întreprinderilor de la cele menţionate la alineatul anterior,
Ministerul Economiei si Finanţelor are abilitatea de a recupera ajutorul
de stat.
Art. 9 – (1) Durata schemei este de 5
ani, respectiv 2007 – 2011 cu posibilitatea prelungirii.
(2) Bugetul maxim al schemei de
ajutor de minimis este echivalentul in lei a 5 milioane euro, in limita
plafoanelor bugetare anuale pe perioada celor 5 ani.
Art. 10 – (1) Procedura de acordare a alocărilor specifice individuale
in cadrul schemei de ajutor de minimis privind dezvoltarea sau modernizarea întreprinderilor
este prevazuta in Anexa nr. 2.
(2) Anexele nr. 1 si 2 fac
parte integranta din prezenta hotărâre.
PRIM MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU
Anexa nr. 1
Lista domeniilor de activitate
pentru care se acorda ajutoare de minimis
Nr. Crt. |
Cod CAEN |
Denumire cod CAEN |
D - Produse ale
industriei prelucratoare |
||
1. |
183 |
Prepararea şi vopsirea blănurilor; fabricarea articolelor din
blană |
2. |
191 |
Tăbăcirea şi finisarea pieilor |
3. |
193 |
Fabricarea încălţămintei |
4. |
203 |
Fabricarea de elemente de dulgherie şi tâmplărie, pentru
construcţii |
5. |
204 |
Fabricarea ambalajelor din lemn |
6. |
205 |
Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută,
paie şi împletituri |
7. |
2121 |
Fabricarea hârtiei şi cartonului ondulat şi a ambalajelor din
hârtie sau carton |
8. |
2222 |
Alte activităţi de tipărire n.c.a. |
9. |
2223 |
Legătorie |
10. |
2224 |
Servicii pregătitoare pentru pretipărire |
11. |
2225 |
Alte lucrări de tipografie |
12. |
2621 |
Fabricarea articolelor ceramice pentru uz gospodăresc şi
ornamental |
13. |
263 |
Fabricarea plăcilor şi dalelor, din ceramică |
14. |
264 |
Fabricarea cărămizilor, ţiglelor şi altor produse
pentru construcţii, din argilă arsă |
15. |
2665 |
Fabricarea produselor din azbociment |
16. |
267 |
Tăierea, fasonarea şi finisarea pietrei |
17. |
355 |
Producţia altor mijloace de transport n.c.a. |
18. |
361 |
Producţia de mobilier |
19. |
365 |
Fabricarea jocurilor şi jucăriilor |
20. |
3662 |
Confecţionarea măturilor şi periilor |
G - Comertul cu ridicata si cu
amanuntul, repararea autovehiculelor, motocicletelor si a bunurilor personale
si de uz gospodaresc |
||
21. |
5221 |
Comerţ cu amănuntul al fructelor şi legumelor proaspete |
22. |
5222 |
Comerţ cu amănuntul al cărnii şi al produselor din
carne |
23. |
5223 |
Comerţ cu amănuntul al peştelui, crustaceelor şi
moluştelor |
24. |
5271 |
Reparaţii de încălţăminte şi ale altor articole
din piele |
25. |
5272 |
Reparaţii de articole electrice de uz gospodăresc |
H - Hoteluri si restaurante |
||
26. |
552 |
Campinguri şi alte facilităţi pentru cazare de scurtă
durată |
27. |
553 |
Restaurante |
28. |
555 |
Cantine şi alte unităţi de preparare a hranei |
K - Tranzactii imobiliare,
inchirieri si activitati de servicii prestat in principal intreprinderilor |
||
29. |
722 |
Consultanţă şi furnizare de programe informatice
(software) |
30. |
7412 |
Activităţi de contabilitate, revizie contabilă,
consultanţă în domeniul fiscal |
31. |
747 |
Activităţi de întreţinere şi curăţare a
clădirilor |
32. |
7485 |
Activităţi de secretariat şi traducere |
M - Invatamant |
||
33. |
8042 |
Alte forme de învăţământ |
O - Alte activitati de servicii
colective, sociale si personale |
||
34. |
9301 |
Spălarea, curăţarea şi vopsirea textilelor şi
blănurilor |
35. |
9302 |
Coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare |
Anexa nr. 2
PROCEDURA
DE ACORDARE A ALOCARILOR SPECIFICE INDIVIDUALE IN CADRUL SCHEMEI DE AJUTOR DE
MINIMIS PRIVIND DEZVOLTAREA SAU MODERNIZAREA INTREPRINDERILOR
Capitolul I. Obiectivul schemei de
ajutor de stat
Obiectivul prezentei scheme de
ajutor de stat il constituie modernizarea sau dezvoltarea activitatii
intreprinderilor care activeaza in domeniile de activitate mentionate in Anexa
nr. 1 la hotarare.
Prezenta schema de ajutor de stat
isi propune sprijinirea unor sectoare de activitate, la alegerea carora au fost
avute in vedere urmatoarele elemente sprijinirea intreprinderilor care au
nevoie de sume mici in dezvoltarea sau modernizarea activitatii lor, atragerea
de forta de munca din zonele limitrofe, utilizarea resurselor locale,
sustinerea meseriasilor din zonele rurale si din micile localitati, sprijinirea
intreprinderilor care au ca obiect de activitate domeniul serviciilor,
dezvoltarea sau modernizarea activitatii intreprinderilor prestatoare de
servicii pentru a se ridica la nivelul standardelor europene.
Capitolul II. Definitii
a) intreprindere este orice
persoana juridica, indiferent de forma de organizare, care desfasoara
activitati in scop lucrativ, total sau partial;
b) alocare specifica individuala reprezinta
valoarea totala a sumei nerambursabile acordate unei intreprinderi, in cadrul
unei scheme de ajutor de stat, care poate fi acordata in una sau mai multe
transe;
c) intreprinderi mici si mijlocii, IMM, sunt acele intreprinderi care au mai putin de 250 de
angajati si care au, fie o cifra de afaceri anuala neta care nu depaseste
echivalentul in lei a 50 milioane euro, fie detin active totale care nu
depasesc echivalentul in lei a 43 milioane euro.
d) intreprindere mijlocie, din cadrul categoriei de IMM, este
intreprinderea care are între
50 şi 249 de salariaţi şi realizează o cifră de
afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro, echivalent în
lei, sau deţine active totale care nu depăşesc echivalentul în
lei a 43 milioane euro.
e)
intreprindere mica, din cadrul categoriei de IMM, este intreprinderea care are între
10 şi 49 de salariaţi şi realizează o cifră de afaceri
anuală netă sau deţine active totale de până la 10 milioane
euro, echivalent în lei.
f) microintreprindere, din cadrul
categoriei de IMM, este inteprinderea care are până la 9 salariaţi şi
realizează o cifră de afaceri anuală netă sau deţine
active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei.
Capitolul III. Criterii de eligibilitate
Pot beneficia de alocari
specifice individuale in baza schemei de ajutor de minimis intreprinderile care indeplinesc cumulativ, la data
solicitarii, urmatoarele criterii de eligibilitate:
j)
sunt inregistrate conform
Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare, si sunt incadrate in categoria intreprinderilor
mici si mijlocii, au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania;
k)
isi desfasoara activitatea
in domeniile specificate in Anexa nr. 1 la prezenta hotarare;
l)
pe o perioada de trei ani fiscali consecutivi, anteriori datei solicitarii, au
primit ajutoare de minimis, dar care cumulate nu depasesc plafonul echivalent
in lei cu 200.000 euro;
m)
prezinta un plan de investitii care sa reflecte modul de utilizare a sumelor
acordate;
n)
nu inregistreaza debite
restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat;
o)
nu se afla in procedura de
executare silita, faliment, reorganizare judiciara, dizolvare, inchidere
operationala, lichidare;
p)
nu intra in categoria
˝intreprinderilor in dificultate˝ potrivit capitolului 2 sectiunea
2.1. din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare comunitare privind
ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate,
publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 01.10.2004;
q)
nu au fost emise impotriva
lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in cazul in care asemenea
decizii au fost emise acestea au fost executate;
r)
nu au primit un ajutor
ilegal.
Capitolul IV. Cheltuieli eligibile
a.
Sunt considerate cheltuieli
eligibile, cheltuielile legate de:
a) investitiile in active corporale referitoare la:
- terenuri sau amenajari de
terenuri;
- constructii;
- echipamente tehnologice -
masini, utilaje si instalatii de lucru;
- aparate si instalatii de
masurare, control si reglare;
- mijloace de transport pentru
sustinerea activitatii intreprinderii;
- mobilier, aparatura birotica,
echipamente de protectie a valorilor umane si materiale.
b) investitiile in active necorporale referitoare la:
- constituirea intreprinderii;
- brevete, licente, marci comerciale,
si alte drepturi si active similare;
- alte imobilizari necorporale.
b.
Se iau in considerare
cheltuielile aferente realizarii unei constructii, doar in cazul in care
aceasta se realizeaza cu o intreprindere autorizata in domeniu.
c.
In cazul achizitionarii
unor active, in corelatie directa cu un amplasament de productie - daca
intreprinderea de la care au fost procurate nu mai desfasoara activitate sau
si-ar inceta activitatea in conditiile in care nu ar fi cumparata - pentru a fi
considerata investitie eligibila din punct de vedere al costurilor, tranzactia
trebuie sa se fi desfasurat in conditii de piata, prin intermediul unei
proceduri de achizitie deschisa si competitiva, asa cum este aceasta definita
in legislatia romaneasca.
d.
Toate costurile eligibile aferente investitiei
vor fi considerate fara TVA.
e.
Activele achizitionate pot
fi noi sau la mana a doua. In cazul preluarii unor
active de la o intreprindere care nu mai desfasoara activitate sau si-ar inceta
activitatea in conditiile in care nu ar fi cumparata, valoarea activelor la a
caror achizitionare a fost implicata orice forma de ajutor de stat trebuie sa
fie dedusa de la calculul valorii investitiei initiale.
f.
Pentru a fi incluse in
investitia eligibila, activele corporale si necorporale trebuie sa
indeplineasca urmatoarele conditii:
a) trebuie sa fie utilizate in exclusivitate in
locatia care a beneficiat de ajutor de stat;
b) trebuie sa fie considerate active amortizabile;
c) trebuie sa fie achizitionate in conditii de
piata;
d)
trebuie sa fie incluse in categoria activelor proprii ale firmei si sa ramana
in locatia unde a beneficiat de ajutor de stat pentru cel putin 5 ani, calculat
din momentul in care investitia a fost finalizata si trebuie sa fie utilizate
pentru derularea operatiunii finantate.
Capitolul
V. Modalitatea de acordare a alocarilor specifice individuale
1. Intreprinderile
mici si mijlocii pot beneficia de ajutoare de minimis pentru modernizarea sau
dezvoltarea activitatii, in limita valorii maxime de 200.000 Euro, echivalent
in lei, pe o perioada de trei ani fiscali consecutivi.
2.
Modalitatea de acordare a acestor ajutoare de minimis
pentru intreprinderile mici si mijlocii consta in alocarea de la bugetul de
stat prin bugetul Ministerului Economiei şi Finantelor a unor sume
nerambursabile.
3. In cazul in care alocarea specifica
individuala este platita in mai multe transe, acestea se vor actualiza la
valoarea de la data acordarii primei transe. Actualizarea se face avand in vedere rata de referinta fixata periodic
de Comisia Europeana pe baza unor criterii obiective si publicata in Jurnalul
Oficial al Uniunii Europene.
Capitolul
VI. Procedura de acordare a alocarii specifice individuale
Pentru ca o intreprindere mica sau mijlocie sa obtina finantarea in cadrul
schemei de ajutor de stat trebuie parcurse urmatoarele etape :
1.Solicitarea Acordului
de principiu pentru finantare
1.1.
Orice solicitant
trebuie sa obtina un Acord de principiu
pentru finantare din partea Ministerului Economiei şi Finantelor
inainte de a beneficia de alocarea specifica individuala in cadrul prezentei
scheme.
1.2.
In vederea obtinerii Acordului
de principiu pentru finantare, solicitantul
transmite
a) certificat constatator, in original, emis de Oficiul
Registrului Comertului de pe langa Tribunalul unde isi are sediul
intreprinderea solicitanta, in care sa se mentioneze urmatoarele informatii:
datele de identificare, codul unic de inregistrare, asociatii si reprezentantii
legali ai intreprinderii, domeniul de activitate principal, si toate domeniile
secundare de activitate, punctele de lucru ale intreprinderii si data ultimei
mentiuni inscrise in Registru si obiectul acesteia;
b)
declaratie privind incadrarea intreprinderii in categoria
intreprinderilor mici si mijlocii conform Formularului nr. 2
c) situatiile financiare aprobate, corespunzatoare
ultimului exercitiu financiar, in copie;
d) planul de investitii pentru care se solicita
finantarea;
e) studiu tehnico – economic, intocmit de o firma de
specialitate in domeniu, din care sa rezulte viabilitatea proiectului pentru
care se solicita finantare;
f)
certificat de
atestare fiscala privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul
general consolidat, in original sau in copie legalizata, eliberat in conditiile
legii, inclusiv pentru punctele de lucru;
g) certificat de atestare fiscala, in original sau in
copie legalizata, emis in conditiile legii, cu privire la indeplinirea
obligatiilor de plata catre bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru;
h) declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului
legal al intreprinderii ca aceasta nu se afla in procedura de executare silita,
reorganizare judiciara, faliment, inchidere operationala, dizolvare, lichidare
sau administrare speciala; ca intreprinderea nu are activitatile suspendate sau
alte situatii similare reglementate de lege;
i)
declaratie pe
proprie raspundere a reprezentantului legal al intreprinderii ca impotriva
acesteia nu au fost emise decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau in
cazul in care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate;
j)
declaratie pe
proprie raspundere a reprezentantului legal al intreprinderii ca intreprinderea
nu a beneficiat si nu va beneficia de ajutoare de stat pe alte scheme de
minimis de la alti furnizorii de ajutor de stat pe aceleasi costuri eligibile
ale investitiei pentru care a solicitat ajutor de stat in temeiul prezentei
scheme;
k) declaratie pe proprie raspundere a reprezentantului
legal al intreprinderii ca aceasta nu a beneficiat de ajutoare ilegale;
l)
imputernicire
semnata si stampilata de reprezentantul legal al intreprinderii solicitante, in
cazul in care o alta persoana decat aceasta semneaza Cererea de acord de principiu pentru finantare;
m) o copie a cartii de identitate a persoanei
imputernicite sa semneze Cererea de acord
de principiu pentru finantare;
n)
opisul cu documentele depuse pentru obtinerea Acordului de principiu pentru finantare.
1.3.
Cererea de acord de
principiu pentru finantare se completeaza in limba romana prin tehnoredactare si
poarta semnatura in original a reprezentantului legal sau a imputernicitului
intreprinderii.
1.4.
Pe baza analizei documentatiei depuse solicitantul obtine
Acordul de principiu pentru finantare
din partea Ministerului Economiei şi Finantelor, conform Formularului nr.
3 la prezenta procedura, inainte de a beneficia
de alocarea specifica individuala in cadrul prezentei scheme.
2. Inregistrarea, evaluarea si selectiea
beneficiarilor
2.1.
Prin Ordin al ministrului economiei şi finantelor se
desemneaza directia cu atributii in domeniul ajutorului de stat ca Unitate de
Implementare a prezentei scheme pe perioada de valabilitate a acesteia, precum
si secretarul de stat coordonator.
2.2.
In aplicarea
prevederilor prezentei hotarari Unitatea de Implementare a schemei de ajutor de
stat coordoneaza metodologic compartimentele specializate pe probleme de ajutor
de stat din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice Judetene si a
Municipiului Bucuresti.
2.3.
Directiile
Generale ale Finantelor Publice Judetene si a Municipiului Bucuresti prin
compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat acorda asistenta
intreprinderilor solicitante pentru intocmirea si completarea Cererii de acord de principiu pentru
finantare.
2.4.
Cererea de acord de principiu pentru finantare completata, insotita de documentele justificative se
va depune
2.5.
Toate
cererile vor fi inregistrate intr-un Registru special al schemei de ajutor de
stat la cabinetul secterarului de stat coordonator, mentionandu-se data si
numarul de inregistrare a cererii.
2.6.
Toata corespondenta dintre intreprinderile solicitante si
Ministerul Economiei şi Finantelor va purta mentiunea de mai sus si va fi
depusa
2.7.
Ministerul
Economiei şi Finatelor in calitate de furnizor va tine un Registru special
al ajutoarelor de minimis care va cuprinde toate datele de identificare ale
intreprinderilor solicitante, data obtinerii Acordului de principiu pentru finantare, numarul transelor anuale
de acordare a alocatiei specifice individuale si valoarea lor, precum si data
transmiterii Scrisorii de respingere si motivul acesteia.
2.8.
Inregistrarea Cererilor
de acord de principiu pentru finantare va incepe dupa intrarea in vigoare a
Ordinului ministrului economiei şi finantelor mentionat la subpunctul 2.1.
de la capitolul VI punctul 2.
2.9.
Cererile de acord de
principiu pentru finantare vor fi analizate si selectate, in limita bugetului anual
alocat schemei, in functie de data si numarul inregistrarii documentelor prevazute
la subpunctul 1.2. de la capitolul VI punctul 1, urmarindu-se conformitatea cu
prevederile prezentei hotarari.
2.10. Unitatea de Implementare
a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a Cererii de acord de principiu pentru
finantare in termen de maximum 30 de zile lucratoare de la data
inregistrarii acesteia, insotita de toate documentele justificative.
2.11.
Ministerul Economiei
şi Finantelor, prin Unitatea de Implementare a schemei de ajutor de stat
are obligatia de a face publica, pe site-ul sau, epuizarea bugetului anual
alocat pentru aceasta schema, data de la care nu se mai inregistreaza Cereri de acord de principiu pentru
finantare.
2.12.
In urma
procesului de evaluare a Cereri de acord
de principiu pentru finantare, Ministerul Economiei şi Finantelor
transmite intreprinderilor solicitante, dupa caz:
a) Acordul de principiu pentru finantare conform Formularului nr. 3 la
prezenta Procedura, in cazul intreprinderilor solicitante selectate pentru
finantare;
b) Instiintarea prin care se precizeaza ca Cererea de acord de principiu pentru finantare este incompleta - nu
contine informatii corecte, nu este insotita de toata documentatia necesara sau
exista neconcordante in informatiile furnizate. In acest caz, termenul de
evaluare a Cererii de acord de principiu
pentru finantare prevazut la subpunctul 2.10. de la capitolul VI punctul 2,
curge de la data la care cererea este considerata completa in sensul
prevederilor prezentei hotarari. Intreprinderea solicitanta transmite
completarea documentatiei in termen de maxim 10 zile lucratoare de la primirea instiintarii.
c) Scrisoarea de respingere a Cererii de acord
de principiu pentru finantare in cazul in care:
- nu se indeplinesc criteriile prevazute in prezenta hotarare sau;
- Cererile de acord de principiu pentru finantare au fost depuse dupa
data la care bugetul anual alocat schemei a fost epuizat sau;
- nu se respecta termenul prevazut la lit. b) a
subpunctului 2.12. de la capitolul VI punctul 2.
2.13.
In cazul
obtinerii Acordului de principiu pentru
finantare, Ministerul Economiei şi Finantelor - Unitatea de
Implementare a schemei de ajutor de stat transmite in scris o scrisoare de informare
a intreprinderii beneficiare cu privire la caracterul de minimis al ajutorului
de stat primit, facand referire explicita la prevederile comunitare in domeniu.
3. Acordarea alocarilor specifice individuale
3.1.
Alocarile specifice individuale se acorda solicitantilor
selectati, dupa efectuarea partiala sau totala a cheltuielilor eligibile
aferente proiectului pentru care s-a emis Acordul
de principiu pentru finantare.
3.2.
Bugetul anual
alocat intreprinderilor solicitante se repartizeaza in transe egale in functie
de durata de derulare a planului de investitii pentru care se solicita
finantarea.
3.3.
Acordarea
alocarii specifice individuale se face pe baza unei Cereri de eliberare a sumei nerambursabile, prevazuta in Formularul
nr. 4 la prezenta Procedura, transmisa de solicitant
3.4.
Cererea de eliberare a sumei nerambursabile este insotita de urmatoarele documente:
a)
formularul de decont prevazut in Formularul
nr. 5, insotit de documentele justificative din cadrul Formularul nr. 6 la
prezenta Procedura, in original si in copie, in ordinea activitatilor si
documentelor justificative completate in formularul de decont. Copiile contin mentiunea ˝conform cu
originalul˝, stampila si semnatura reprezentantului legal al
intreprinderii;
b)
opis
cu toate documentele depuse in vederea eliberarii sumei nerambursabile
3.5.
Eliberarea
de catre Ministerul Economiei şi Finantelor a transei din suma
nerambursabila se va efectua dupa verificarea la fata locului, de catre
reprezentantii Unitatii de Implementare a schemei si cei ai compartimentelor
specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul Directiilor Generale ale
Finantelor Publice Judetene si a
Municipiului Bucuresti, a realitatii, legalitatii si
regularitatii operatiunilor economico-financiare pentru care se solicita
finantare.
3.6.
Intreprinderile solicitante sunt obligate sa
demareze investitiile prevazute in proiectul pentru care au solicitat finantare
si sa depuna prima Cerere de eliberare a
sumei nerambursabile in termen de maxim 4 luni de la data emiterii Acordului de principiu pentru finantare.
In cazul in care
intreprinderile solicitante nu au demarat proiectul in termenul prevazut, Acordul de principiu pentru finantare se
anuleaza.
3.7.
Dupa
eliberarea primei transe din suma nerambursabila intreprinderile solicitante
vor depune la trei luni o Cerere de eliberare a unei noi transe din suma
nerambursabila, insotita de documentele justificative.
3.8.
Suma tuturor acestor transe nu va depasi valoarea anuala
maxima acordata intreprinderii.
3.9.
Termenul limita pentru depunerea Cererii de eliberare a sumei nerambursabile, completata, este data
de 1 noiembrie a anului bugetar in curs.
3.10.
Platile pentru cheltuielile eligibile se vor efectua
direct catre intreprinderile beneficiare si nu catre furnizori ai acestora prin
compensare.
3.11.
Virarea efectiva a transelor din suma
nerambursabila se face de catre Ministerul Economiei şi Finantelor, in
termen de
maxim 30 zile lucratoare de la inregistrarea Cererii de eliberare a sumei nerambursabile, in contul 50.70 ˝Disponibil din
subventii si transferuri˝ deschis la unitatea trezoreriei statului in a
carei raza isi are domiciliul fiscal intreprinderea, pe baza analizei setului
de documente prevazute la subpunctul 3.4. de la capitolul VI punctul 3.
3.12.
Documentele
originale, prevazute la subpunctul 3.4. de la capitolul VI punctul 3, vor fi
ridicate de catre intreprindere de la sediul Ministerul Economiei şi
Finantelor, Unitatea de Implementare a schemei, dupa verificarea conformitatii
copiilor si virarea efectiva a
sumei nerambursabile.
4. Controlul, restituirea si raportarea alocarilor specifice
individuale
4.1.
Ministerul
Economiei şi Finantelor, prin Unitatea
de Implementare a schemei de ajutor de stat si compartimentele specializate pe
probleme de ajutor de stat din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor
Publice Judetene si a Municipiului Bucuresti verifica
la sediul intreprinderilor beneficiare veridicitatea si conformitatea
declaratiilor si cheltuielilor efectuate de intreprinderi in cadrul schemei.
4.2.
In cazul in
care, in urma controalelor efectuate la intreprinderile beneficiare se
constata:
a) declaratii incomplete si / sau neconforme cu realitatea pentru a obtine
suma nerambursabila;
b) schimbarea destinatiei sumelor nerambursabile;
c) orice alta nerespectare a prevederilor prezentei hotarari,
Unitatea de
Implementare a schemei de ajutor de stat va propune minstrului economiei si
finantelor recuperarea totala sau partiala, dupa caz, a ajutorului de stat
acordat.
4.3.
Recuperarea
ajutorului de stat se realizeaza conform prevederilor O.U.G. nr. 117/2006
privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
4.4.
Sumele restituite reprezinta venituri ale bugetului de
stat si se vireaza in contul 20.36.01.11 “Venituri din ajutoare de stat
recuperate“.
4.5.
Intreprinderile beneficiare au obligatia sa transmita
Ministerului Economiei şi Finantelor anual, timp de 3 ani de la
finalizarea investitiei, o raportare
privind efectele finantarii prin completarea Formularului nr. 7 la
prezenta Procedura. Transmiterea formularului de raportare se face pana la data
de 1 iunie a anului in curs pentru anul precedent.
5. Anularea cererii de solicitare a alocarii
specifice individuale
5.1.
In
cazul in care, una sau mai multe dintre informatiile cuprinse in Cererea de acord de principiu pentru
finantare, sectiunea B2, pentru care Ministerul Economiei
şi Finantelor a transmis solicitantului Acordul de principiu pentru finantare, se modifica, solicitantii au
obligatia de a transmite
5.2.
Solicitantul va beneficia de alocare
specifica individuala pentru cheltuielile ramase nemodificate.
5.3.
Pentru cheltuielile care au suferit
modificari, solicitantul poate transmite o noua Cerere de acord de principiu pentru finantare, concomitent sau
ulterior transmiterii Cererii de anulare
totala sau partiala a finantarii. Procesul de evaluare se va relua de la
data inregistrarii noii Cereri de acord
de principiu pentru finantare, cu completarile si corectiile efectuate.
5.4.
Cererea de
anulare totala sau partiala a finantarii pentru care exista Acord de principiu pentru finantare se
completeaza in limba romana, prin tehnoredactare, si poarta semnatura in
original a reprezentantului legal sau a imputernicitului intreprinderii.
Capitolul VII. Confidentialitate
Personalul Unitatii de implementare are obligatia de a
pastra confidentialitatea privind documentele justificative depuse de catre
intreprinderile solicitante in cadrul prezentei scheme.
Data înregistrării…………………..…..……… Numărul inregistrării…………………………
CERERE DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU
FINANŢARE
(Se completează toate rubricile din formularul - tip în limba
română, prin tehnoredactare)
Subscrisa ………………………………………………….. având datele de
identificare menţionate la secţiunea A, reprezentată legal prin
dl/dna ...............……………………….... având calitatea de …………………….……, solicit finanţarea în condiţiile
prevederilor Schemei de ajutor de stat de minimis privind dezvoltarea si
modernizarea intreprinderilor.
SECŢIUNEA A:
Prezentarea solicitantului
Denumire întreprindere :
…………………………………….....................................................
Adresa :
……………………….. .......................................................... cod
poştal………...…..
Telefon :
....................................................................Fax:
………………….......………………
E-mail:
…………………………………….
Data
înregistrării intreprinderii : ……..…………….………
Nr. de
înmatriculare
Codul de
identificare fiscala: ………………...…………..……..
Cod IBAN
în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale
(RON) : ………………….. …………...................deschis
Forma
juridică: ................................................................
Capitalul social: ............................
RON deţinut de
- persoane fizice : ............ %
- IMM [1]: ……….
%
- societăţi comerciale mari[2]: ..........…%.
Obiectul
principal de activitate :
.................................................................................................
..................................................................................................................................................…
Cod CAEN: ……………………………………….….
Obiectul
secundar de activitate[3] :..................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………...
Cod CAEN: ……………………………………………
Numărul mediu scriptic anual de
personal (în anul fiscal anterior) : …………………….
Cifra de afaceri (conform
ultimului bilanţ contabil anual aprobat):
………….……....... RON
Valoare active
totale (conform ultimei situaţii financiare aprobate)[4]………………
RON
Numele: …………………………
Funcţia ………………………….
Semnătura autorizată şi
ştampila solicitantului [5]
……………………………………...
Data
semnării: …………………….
SECTIUNEA B : Prezentarea proiectului pentru care sa
solicita finantare in cadrul schemei de ajutor de stat de minimis pentru
dezvoltarea si modernizarea intreprinderilor
SECTIUNEA B1 : Descrierea
succinta a proiectului pentru care sa solicita finantare
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
SECŢIUNEA B2 : Prezentarea
cheltuielilor eligibile pentru care se solicita finantare cu defalcare anuala
Denumirea obiectivului |
Tipul de cheltuială pentru care se solicită
finanţare |
Valoarea cheltuielilor eligibile[6] - lei - |
Valoarea finanţării solicitate - lei - |
||||||
AN I |
AN II |
AN III |
AN I |
AN II |
AN III |
||||
¨ |
1. Investitii in imobilizari corporale[7] |
¨ |
a) Cheltuieli cu terenuri sau amenajari de terenuri; |
|
|
|
|
|
|
¨ |
b)
Cheltuieli cu constructii; |
|
|
|
|
|
|
||
¨ |
c)
Cheltuieli cu echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de
lucru); |
|
|
|
|
|
|
||
¨ |
d)
Cheltuieli cu aparate si instalatii de masurare, control si reglare; |
|
|
|
|
|
|
||
¨ |
e) Cheltuieli cu mijloace de transport pentru
sustinerea activitatii intreprinderii; |
|
|
|
|
|
|
||
¨ |
f) Cheltuieli cu mobilier, aparatura birotica,
echipamente de protectie a valorilor umane si materiale. |
|
|
|
|
|
|
||
¨ |
2. Investitii in imobilizari necorporale[8] |
¨ |
a) Cheltuieli de constituire a intreprinderii; |
|
|
|
|
|
|
¨ |
b) Cheltuieli cu brevete, licente, marci comerciale, si alte drepturi
si active similare; |
|
|
|
|
|
|
||
¨ |
c)
Cheltuieli cu alte imobilizari necorporale, |
|
|
|
|
|
|
||
TOTAL |
|
|
|
|
|
|
|||
TOTAL FINANTARE |
|
|
Subsemnatul(a)
................................................................………..........,
identificat(ă) cu B.I./ C.I. seria .......... nr. ...................,
eliberat de ..........................................................…….. la
data de .................., cu domiciliul în localitatea
.................…………...……., str........................................ nr.
........... bl ............, sc. ........., ap.........., sectorul/judeţul
............……...…………., în calitate de reprezentant legal al intreprinderii
…………..................................................................................,
declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate
şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înţeleg
că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informaţiilor în
scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.
Declar pe
propria răspundere că proiectul pentru care solicit finanţarea
prin prezenta schema de ajutor de minimis nu face obiectul altui ajutor de
stat.
De asemenea declar pe
propria răspundere că în ultimii 3 (trei) ani[9]:
¨ nu am beneficiat de ajutor de stat;
¨ am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:
Nr. Crt. |
Anul acordării ajutorului
de stat |
Forma ajutorului de stat |
Furnizorul ajutorului de stat |
Actul normativ in baza caruia a beneficiat de
finanţare |
Cuantumul ajutorului de stat
acordat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele: …………………………
Funcţia ………………………….
Semnătura autorizată şi
ştampila solicitantului [10]
……………………………………...
Data semnării: …………………….
NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul
nu este obligat să suporte nicio taxă din partea nici unei persoane
sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Finantelor Publice pot
discuta cu solicitanţii, toate sau doar o parte din elementele acestei
cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.
Formularul A
privind
încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii
I. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii _______________________________________________________________________________
Adresa sediului social
_______________________________________________________________________________
Cod unic de înregistrare
_______________________________________________________________________________
Numele şi funcţia
_______________________________________________________________________________
(preşedintele
consiliului de administraţie, director general sau echivalent)
Indicaţi, după caz, tipul
întreprinderii:
Întreprindere
autonomă
În acest caz, datele din tabelul de mai jos sunt preluate doar din
situaţia economico-financiară a întreprinderii solicitante. Se va
completa doar declaraţia, fără formularul B
Întreprindere
parteneră Se va completa tabelul de mai jos pe baza
rezultatelor calculelor efectuate conform formularului B, precum şi a fişelor adiţionale care se vor
ataşa la declaraţie
Întreprindere
legată Se
va completa tabelul de mai jos pe baza rezultatelor calculelor efectuate
conform formularului B, precum şi a fişelor
adiţionale care se vor ataşa la declaraţie
III. Date utilizate pentru a se stabili
categoria întreprinderii[11]
Exerciţiul financiar de
referinţă[12]
|
||
Numărul
mediu anual de salariaţi |
Cifra de afaceri anuală netă
(mii lei/mii €) |
Active totale (mii lei/mii €) |
|
|
|
|
|
|
Important:
Precizaţi dacă, faţă de exerciţiul financiar
anterior, datele financiare au înregistrat modificări care
determină încadrarea întreprinderii într-o altă categorie
(respectiv micro-întreprindere, întreprindere mică, mijlocie sau mare). |
Nu Da (în acest caz se va completa
şi se va ataşa o declaraţie referitoare la exerciţiul
financiar anterior) |
Semnătura
_______________________________________________
(numele şi funcţia
semnatarului, autorizat să reprezinte întreprinderea)
Declar pe
propria răspundere că datele din această declaraţie şi
din anexe sunt conforme cu realitatea.
Data întocmirii ...........................
Semnătura
.................................
Formularul B
pentru
întreprinderile partenere sau legate
Secţiunile care trebuie incluse, după caz:
- secţiunea A, dacă întreprinderea solicitantă
are cel puţin o întreprindere parteneră (precum şi orice
fişe adiţionale);
-
secţiunea B dacă întreprinderea solicitantă este legată cu
cel puţin o întreprindere (precum şi orice fişe
adiţionale).
Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate
Perioada de referinţă
|
|||
|
Numărul
mediu anual de salariaţi |
Cifra
de afaceri anuală netă (mii lei/mii €) |
Total
active (mii lei/mii €) |
1. Datele
intreprinderii1 solicitante sau din situaţiile
financiare anuale consolidate (se vor introduce datele din tabelul B1 din
secţiunea B 2 ) |
|
|
|
2. Datele
cumulate1 în mod proporţional ale tuturor întreprinderilor
partenere, dacă este cazul (se vor introduce datele din secţiunea
A) |
|
|
|
3. Datele
cumulate ale tuturor întreprinderilor legate1 (dacă
există) - dacă nu au fost deja incluse prin consolidare la pct. 1
din acest tabel (se vor introduce datele din tabelul B2 din secţiunea B) |
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
Datele incluse în secţiunea
"Total" din tabel trebuie introduse în tabelul "Date utilizate
pentru a se stabili categoria întreprinderii" din formularul A
1
Datele cu privire la numărul mediu anual de salariaţi, cifra de
afaceri anuală netă şi activele totale sunt cele realizate în
ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile financiare anuale
aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul întreprinderilor nou
înfiinţate datele cu privire la numărul mediu anual de
salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi activele totale
se determină şi se declară pe propria răspundere.
2 Datele întreprinderii, inclusiv numărul mediu anual de salariaţi,
sunt determinate pe baza situaţiilor financiare anuale şi a datelor
întreprinderii sau, atunci când este cazul, pe baza situaţiilor financiare
anuale consolidate ale întreprinderii ori a situaţiilor financiare anuale
consolidate în care întreprinderea este inclusă.
Pentru fiecare întreprindere pentru care a fost completată
"fişa de parteneriat" (câte o fişă pentru fiecare
întreprindere parteneră a întreprinderii solicitante şi pentru orice
întreprindere parteneră a oricărei întreprinderi legate, ale
cărei date nu au fost încă incluse în situaţiile financiare
anuale consolidate ale acelei întreprinderi legate), datele din această
fişă de parteneriat trebuie să fie introduse în tabelul de mai
jos.
Întreprinderea parteneră – Date de
identificare |
Numărul mediu anual de
salariaţi |
Cifra de afaceri anuală netă (mii lei/mii €) |
Active totale (mii lei/mii €) |
|||
Numele sau denumirea întreprinderii |
Adresa sediului social |
Cod unic de înregistrare |
Numele
şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie,
director general sau echivalent |
|||
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
NOTĂ:
Aceste date
sunt rezultatul unui calcul proporţional efectuat pe baza "fişei
de parteneriat", pentru fiecare întreprindere cu care întreprinderea
solicitantă este direct sau indirect parteneră.
Datele introduse în secţiunea "Total" vor fi
introduse la pct. 2 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate” (referitor la întreprinderile partenere).
Aceste date rezultă din situaţiile financiare anuale
consolidate şi din alte date ale întreprinderii partenere, dacă
există, la care se adaugă în proporţie de 100% datele
întreprinderilor care sunt legate cu această întreprindere parteneră,
în cazul în care acestea nu au fost deja incluse în situaţiile financiare
anuale consolidate ale întreprinderii partenere. Dacă este necesar,
adăugaţi "fişe privind legătura dintre
întreprinderi" pentru întreprinderile care nu au fost deja incluse în situaţiile
financiare anuale consolidate.
FIŞA DE PARTENERIAT
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
________________________________________________________________________________
Adresa sediului social
________________________________________________________________________________
Codul unic de înregistrare
________________________________________________________________________________
Numele, prenumele şi funcţia
________________________________________________________________________________
preşedintelui consiliului de
administraţie, directorului general sau echivalent
2.
Date
referitoare la întreprinderea legată
Perioada de referinţă |
|||
|
Numărul
mediu anual de salariaţi[13] |
Cifra
de afaceri anuală
netă (mii
lei/mii €) |
Active
totale (mii
lei/mii €) |
Total |
|
|
|
NOTA: Aceste date rezultă din
conturile sau alte date ale întreprinderii partenere, consolidate, dacă
există. La acestea se adaugă într-un procent de 100% datele întreprinderilor care sunt legate de
această întreprindere parteneră, dacă datele din conturile
consolidate ale întreprinderilor legate au fost deja incluse prin consolidare
în conturile întreprinderii partenere . Dacă este necesar, se va
adăuga „fişa întreprinderii
legate” pentru întreprinderile care nu au fost încă incluse prin
consolidare.
2. Calculul proporţional
a)
Indicaţi exact proporţia deţinută[14]
de întreprinderea solicitantă (sau de întreprinderea legată prin
intermediul căreia se stabileşte legătura de parteneriat), în
întreprinderea parteneră la care se referă această
fişă:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Indicaţi, de asemenea, proporţia
deţinută de întreprinderea parteneră, la care se referă
această fişă, din capitalul social al întreprinderii solicitante
(sau în întreprinderea legată)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
b)
Introduceţi în tabelul de mai jos rezultatul calculului proporţional
obţinut prin aplicarea celui mai mare dintre procentele la care se face
referire la lit. a) la datele introduse în tabelul de la pct. 1.
Procent |
Numărul
mediu anual de salariaţi |
Cifra
de afaceri anuală netă (mii lei/mii €) |
Active
totale5 (mii lei/mii €) |
Valoare
rezultată în urma aplicării celui mai mare procent la datele
introduse în tabelul de la pct. 1. |
|
|
|
Aceste date se vor introduce în Tabelul
A.1.
Secţiunea B
1.
Determinarea situaţiei aplicabile întreprinderii care solicită
încadrarea în categoria întreprinderilor mici şi mijlocii:
Cazul 1:
Întreprinderea solicitantă ţine situaţii financiare anuale
consolidate sau este inclusă în situaţiile financiare anuale
consolidate ale unei alte întreprinderi (tabelul B1).
Cazul 2: Întreprinderea solicitantă sau una ori
mai multe întreprinderi legate nu întocmeşte/întocmesc ori nu este/nu sunt
inclusă/incluse în situaţiile financiare anuale consolidate (tabelul
B2).
NOTĂ:
Datele întreprinderilor legate cu întreprinderea
solicitantă derivă din situaţiile financiare anuale şi din
alte date ale acestora, consolidate dacă este cazul. La acestea se
adaugă în mod proporţional datele oricărei eventuale
întreprinderi partenere a acelei întreprinderi legate, situată imediat în
aval sau în amonte, dacă nu a fost deja inclusă prin consolidare6.
2. Metode de calcul pentru fiecare caz
Cazul 1: Situaţiile financiare anuale
consolidate reprezintă baza de calcul. Se va completa tabelul B1 de mai jos.
|
Numărul
mediu anual de salariaţi7 |
Cifra
de afaceri anuală netă (mii
lei/mii €) |
Active
totale (mii
lei/mii €) |
Total
|
|
|
|
Datele
introduse în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor
introduce la pct. 1 din tabelul „Calculul pentru tipurile de
întreprinderi partenere sau legate”.
Identificarea
întreprinderilor incluse prin consolidare
|
|||
Întreprinderea
legată (denumire/date
de identificare) |
Adresa
sediului social |
Cod
unic de inregistrare |
Numele
şi prenumele preşedintelui consiliului de administraţie,
director general sau echivalent |
A. |
|
|
|
B. |
|
|
|
C. |
|
|
|
D. |
|
|
|
E. |
|
|
|
NOTĂ:
Întreprinderile partenere ale
unei întreprinderi legate, care nu au fost încă incluse în situaţiile
financiare anuale consolidate, sunt considerate partenere directe ale
întreprinderii solicitante. Datele aferente acestora şi o
"fişă de parteneriat" trebuie adăugate la
secţiunea A.
6 Definiţia întreprinderii legate din
prezenta lege
7 În cazul în care în situaţiile financiare
anuale consolidate nu există date
privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
Cazul 2: Pentru fiecare întreprindere legată
(inclusiv prin intermediul altor întreprinderi legate), se va completa o
"fişă privind legătura dintre întreprinderi" şi
se vor adăuga datele din situaţiile financiare anuale ale tuturor
întreprinderilor legate, prin completarea tabelului B2 de mai jos.
Tabelul B2
Întreprinderea
numărul: |
Numărul
mediu anual de salariaţi |
Cifra
de afaceri anuală netă (mii
lei/mii €) |
Active
totale (mii
lei/mii €) |
1. *) |
|
|
|
2. *) |
|
|
|
3. *) |
|
|
|
4. *) |
|
|
|
5. *) |
|
|
|
Total |
|
|
|
NOTĂ
Datele
rezultate în secţiunea "Total" din tabelul de mai sus se vor
introduce la pct. 3 din tabelul „Calculul pentru tipurile de întreprinderi
partenere sau legate” (privind întreprinderile legate)
*) Ataşaţi câte o "fişă privind
legătura dintre întreprinderi" pentru fiecare întreprindere.
FIŞA
privind legătura dintre întreprinderi nr.
.............. din tabelul B2, secţiunea B
(numai pentru întreprinderile legate care nu sunt incluse
în situaţiile financiare anuale consolidate)
1. Date de identificare a întreprinderii
Denumirea întreprinderii
________________________________________________________________________________
Adresa sediului social
________________________________________________________________________________
Codul unic de înregistrare
________________________________________________________________________________
Numele, prenumele şi funcţia
________________________________________________________________________________
preşedintelui consiliului de
administraţie, directorului general sau echivalent
3.
Date
referitoare la întreprindere
Perioada de referinţă |
|||
|
Numărul
mediu anual de salariaţi8 |
Cifra
de afaceri anuală netă (mii
lei/mii €) |
Active
totale (mii
lei/mii €) |
Total |
|
|
|
Datele trebuie introduse în tabelul B2 din secţiunea
B.
NOTĂ:
Datele
întreprinderilor legate cu întreprinderea solicitantă sunt extrase din
situaţiile financiare anuale şi din alte date aferente acestora,
consolidate dacă este cazul. La acestea se adaugă în mod proporţional datele
oricărei eventuale întreprinderi partenere ale întreprinderii legate,
situată imediat în aval sau în amonte de aceasta, dacă nu au fost
deja incluse în situaţiile financiare anuale consolidate.
Acest tip de întreprinderi
partenere sunt considerate ca fiind întreprinderi direct partenere cu
întreprinderea solicitantă. Datele aferente acestora şi
"fişa de parteneriat" trebuie introduse în secţiunea A.
8
În cazul în care în
situaţiile financiare anuale
consolidate nu există date privind numărul mediu anual de
salariaţi, calculul se face prin cumularea datelor de la întreprinderile
legate.
MINISTERUL ECONOMIEI
ŞI FINANTELOR UNITATEA DE
IMPLEMENTARE |
|
|
Data ………..………..…..……… Numărul ………………………… |
ACORD DE
PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE[15])
DESTINATAR:
Denumirea intreprinderii :
...................................................................…
Data inregistrarii
intreprinderii : ………………………….................…
Nr. de înmatriculare
Cod de identificare fiscala :
……………...……........……..……
Adresa :
.......................................................................…...............…………………………….
E-mail :............................................................................
Urmare cererii dvs. nr. …………….. din data
de ……………………., vă comunicam prin prezenta Acordul de principiu pentru finanţare
a urmatoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului :
Denumirea obiectivului |
Tipul de cheltuială pentru care se solicită
finanţare |
Valoarea finanţării aprobate - lei - |
||||
AN I |
AN II |
AN III |
||||
¨ |
1. Investitii in imobilizari corporale[16] |
¨ |
a) Cheltuieli cu terenuri sau amenajari de terenuri; |
|
|
|
¨ |
b)
Cheltuieli cu constructii; |
|
|
|
||
¨ |
c)
Cheltuieli cu echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de
lucru); |
|
|
|
||
¨ |
d)
Cheltuieli cu aparate si instalatii de masurare, control si reglare; |
|
|
|
||
¨ |
e) Cheltuieli cu mijloace de transport pentru
sustinerea activitatii intreprinderii; |
|
|
|
||
¨ |
f) Cheltuieli cu mobilier, aparatura birotica,
echipamente de protectie a valorilor umane si materiale. |
|
|
|
||
¨ |
2. Investitii in imobilizari necorporale[17] |
¨ |
a) Cheltuieli de constituire a intreprinderii; |
|
|
|
¨ |
b) Cheltuieli cu brevete, licente, marci comerciale, si alte drepturi
si active similare; |
|
|
|
||
¨ |
c)
Cheltuieli cu alte imobilizari necorporale, |
|
|
|
||
TOTAL |
|
|
|
|||
TOTAL FINANTARE |
|
MISTRUL ECONOMIEI ŞI FINANTELOR
Formular nr.
4
Data înregistrării…………………..…..……… Numărul
înregistrării……….…………………
CERERE DE ELIBERARE A
ALOCARII SPECIFICE INDIVIDUALE
(Se completează toate rubricile în limba română, prin
tehnoredactare)
Subscrisa ………………………………….…...……… având datele de
identificare menţionate la pct. A, reprezentată legal prin dl/dna
......................................................………... având calitatea de
………………………, identificat(ă) cu B.I./
C.I. seria ……….nr………………eliberat de ……………………………la data de …………., cu domiciliul
în localitatea ……………….………. Str ………………………...…………nr. …….., bl……., sc……., ap……..,
sectorul/judeţul .………………………, cod poştal…………….solicit eliberarea
alocaţiei specifice individuale, in baza Acordului
de principiu pentru finantare nr. ……… din data de ……….…
si în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat de minimis
pentru dezvoltarea si modernizarea intreprinderii.
A. Datele de identificare a intreprinderii:
Data înregistrării intreprinderii:
…………………………………….……………
Nr. de înmatriculare
Codul de identificare
fiscala :…………………………...…………..………...
Adresa :
..................................................................................……………….………………….
Telefon :
.......................................................Fax:………………………………………………
E-mail : ………….………………………………......
Cod IBAN …………… ……………..
deschis
Anexez la prezenta formularul de decont (conform
Formularului nr. 5
NOTĂ
IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat să suporte nic o
taxă din partea nici unei persoane sau instituţii care îl ajută
în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Finantelor
Publice pot discuta cu solicitanţii, toate sau doar o parte din elementele
acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul
acestora.
Numele: ……………..........……………..
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului [18] Funcţia
Data
semnării:…………………………….
FORMULAR DE DECONT[19]
Întreprinderea:
………………………..………………..…… Data: ………………..……
- lei -
Activitate |
Obiectul facturii |
Nr. factură |
Dată
factură |
Valoare factură |
Document de plată |
|||||
Felul documentului |
Nr. |
Data |
Valoarea |
|||||||
Cu TVA |
Fără TVA |
Cu TVA |
Fără TVA |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele: …………………………….
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului[20]
Formular nr.
6
ACTIVITATILE ŞI CHELTUIELILE ELIGIBILE
CARE CONSTITUIE OBIECTUL FINANŢĂRII
Nr. crt. |
Activitati
eligibile
|
Cheltuieli
eligibile |
Documente
justificative |
1. |
Realizarea
de investitii in imobilizari corporale si necorporale pentru activitatile
specificate in Anexa nr. 2 la hotarare. |
a)
cheltuieli eligibile pentru realizarea de investitii in imobilizari corporale |
- contract de prestari servicii; - contract de
achizitie a imobilizarilor corporale ; - factură fiscală ; - chitanţă fiscală; - ordin de plată; - copie după extrasul de cont ; - documente din care sa rezulte
achizitionarea in conditii de piata. |
b) cheltuieli eligibile pentru realizarea de
investitii in imobilizari necorporale |
- contract de
vanzare-cumparare ; - contract
prin care se dobandesc drepturile de proprietate intelectuala ; - factură fiscală ; - chitanţă fiscală; - ordin de plată; - copie după extrasul de cont; - documente din care sa rezulte achizitionarea
in conditii de piata. |
FORMULAR DE RAPORTARE A EFECTELOR FINANTARII[21]
acordata in cadrul schemei de ajutor de minimis pentru
modernizarea si dezvoltarea intreprinderii
(Se
completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare )
Perioada pentru raportare: anul
.............
Datele de identificare a
intreprinderii :
Adresa…………………………………………………………………………………….……..
Telefon:……. ………………………… Fax:………………….……
E-mail………………………………….
Data înregistrării intreprinderii:
……………………………………………………….……….
Cod de identificare fiscala : …………………………………………………………………
Am obţinut Acordul de
principiu pentru finanţare numărul .…..../zz.ll.aa., iar eliberarea
alocarii specifice individuale s-a efectuat in
perioada:......................................…
Date
de raportare:
- Cifra de afaceri neta: ……………..................lei ;
- Profitul / Pierdere brut(a): ……………..................lei
;
- Valoarea investitiei
realizate pentru care a solicitat
finantare:..............................................lei;
- Rentabilitatea
capitalului angajat % (Profit brut/Capital
angajat).....................................;
- Marja bruta din vanzari
%..................................;
Subsemnatul/Subsemnata
……….............………......................., identificat/identificată cu
actul de identitate seria ........., nr. ...……........, eliberat de
....…….......…….. la data de ................................, cu domiciliul în
localitatea .........................……………., str. .....………………………….... nr.
........... bl. ........, sc. ........., ap. ........., sectorul/judeţul
............………………., în calitate de reprezentant legal al
intreprinderii.......................................…………………………., declar pe
propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi
consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului Funcţia:
…………………..
Data semnării: ……………….
Formular nr. 8
CERERE
de anulare totală sau
parţială a finanţării pentru care există Acord de
principiu pentru finantare
(se completează în cazul modificării uneia dintre
condiţiile în care s-a obţinut acordul de principiu asupra
finanţării)
Subscrisa …………………………….…………………..… având datele de
identificare menţionate
SECŢIUNEA A:
Prezentarea solicitantului
Denumire
întreprindere............................………….………............................................….…
Adresa
..................................…………….............................................................……..……
Telefon :
....................................................................Fax:
……………………………………
E-mail:
………………..........................................................
Data
înregistrării intreprinderii: ………..............…………………
Nr. de înmatriculare
Cod de identificare
fiscala : ……...……….....…..…………...
Semnătura autorizată şi
ştampila solicitantului[22]
Funcţia…………………………….
Data
semnării: ……………………..
SECŢIUNEA
B : Cheltuieli pentru care se solicită anularea finanţării
Denumirea obiectivului |
Tipul de cheltuială pentru care se solicită
finanţare |
Valoarea
finanţării pentru care se solicită anularea - lei - |
||||
AN I |
AN II |
AN III |
||||
¨ |
1. Investitii in imobilizari corporale[23] |
¨ |
a) Cheltuieli cu terenuri sau amenajari de terenuri; |
|
|
|
¨ |
b)
Cheltuieli cu constructii; |
|
|
|
||
¨ |
c)
Cheltuieli cu echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de
lucru); |
|
|
|
||
¨ |
d)
Cheltuieli cu aparate si instalatii de masurare, control si reglare; |
|
|
|
||
¨ |
e) Cheltuieli cu mijloace de transport pentru
sustinerea activitatii intreprinderii; |
|
|
|
||
¨ |
f) Cheltuieli cu mobilier, aparatura birotica,
echipamente de protectie a valorilor umane si materiale. |
|
|
|
||
¨ |
2. Investitii in imobilizari necorporale[24] |
¨ |
a) Cheltuieli de constituire a intreprinderii; |
|
|
|
¨ |
b) Cheltuieli cu brevete, licente, marci comerciale, si alte drepturi
si active similare; |
|
|
|
||
¨ |
c)
Cheltuieli cu alte imobilizari necorporale, |
|
|
|
||
TOTAL |
|
|
|
|||
TOTAL FINANTARE |
|
Subsemnatul/subsemnata
................................…………..…..........,
identificat/identificată cu actul de identitate/paşaportul seria
............. nr. ...................., eliberat de ..........................……..
la data de ........................, cu domiciliul în localitatea
.................……………………., str.......................................... nr.
........... bl. ........, sc. ......, ap.........., sectorul/judeţul
............…………………………………, în calitate de reprezentant legal al intreprinderii
……………………………………………………………………, declar pe propria răspundere că solicit
anularea totală sau parţială a finanţării pentru care
am primit Acordul de principiu pentru finantare nr……..….. din data de…………………….. emis de Ministerului Finantelor
Publice.
Semnătura autorizată şi
ştampila solicitantului[25]
Funcţia…………………………….
Data
semnării: ……………………..
NOTĂ
IMPORTANTĂ!
Solicitantul nu este obligat
să suporte nicio taxă din partea nici unei persoane sau
instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii
Ministerului Finantelor Publice pot discuta cu solicitanţii, toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să
completeze cererea în locul acestora.
[1] IMM sunt definite ca societăţi comerciale cu numărul mediu scriptic de personal până la 249 (inclusiv) raportat în anul anterior, şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de pana la 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care nu depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate. Prin active totale se înţelege active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
[2] Societatea mare este acea societate comercială cu numărul mediu scriptic de personal mai mare decât 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţin active totale care depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate
[3] Se completeaza daca
finantarea se solicita pentru unul dintre obiectivele secundare de activitate.
[4] Prin active totale se înţelege
active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
[5] Toate cererile depuse pentru aceasta schema vor fi semnate de
aceiaşi persoană autorizată să reprezinte legal
intreprinderea
[6] Valoarea cheltuielilor eligibile fara TVA
[7] Investitii in imobilizari corporale reprezinta orice investitii in active fixe corporale ce se refera la crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente sau angajarea intr-o activitate ce implica o schimbare fundamentala a produsului sau procesului de productie al unei unitati existente, mai ales prin rationalizare, diversificare sau modernizare. O investitie in active fixe, realizata sub forma achizitionarii unei unitati care s-a inchis sau care s-ar fi inchis daca nu ar fi fost cumparata trebuie sa fie de asemenea considerata ca fiind o investitie In imobilizari corporale.
[8] Investitii
in imobilizari necorporale reprezinta orice investitii in
transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de inventie, a
licentelor, a know-how-ului sau a cunostintelor tehnice nebrevetate.
[9] Se considera ultimii
3 ani: anul fiscal in curs si 2 ani anteriori solicitarii cererii de finantare.
[10]
Toate cererile depuse pentru aceasta schema vor fi semnate de aceiaşi
persoană autorizată să reprezinte legal intreprinderea
[11]
Datele
sunt calculate în conformitate cu art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr.
27/2006, publicata in Monitorul Oficial nr. 88/31.01.2006
[12] Datele cu privire la
numărul mediu anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală
netă şi activele totale sunt
cele realizate în ultimul exerciţiu financiar raportate în situaţiile
financiare anuale aprobate de acţionari sau asociaţi. În cazul
întreprinderilor nou înfiinţate datele cu privire la numărul mediu
anual de salariaţi, cifra de afaceri anuală netă şi
activele totale se determină şi se declară pe propria
răspundere.
[13]
În cazul
în care în situaţiile financiare anuale consolidate nu există date
privind numărul de personal, calculul se face prin cumularea datelor de la
întreprinderile legate.
[14]
Procent
din capitalul social sau din drepturile de vot deţinute, oricare dintre
aceste procente este mai mare. La acesta trebuie cumulată proporţia
deţinută de fiecare întreprindere legată în aceeaşi
întreprindere parteneră
5 Active
totale reprezintă active imobilizate + active circulante + cheltuieli în
avans
[15]) Se completează de către Unitatea
de implementare a schemei de ajutor de stat de minimis
[16] Investitii in imobilizari corporale reprezinta orice investitii in active fixe corporale ce se refera la crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente sau angajarea intr-o activitate ce implica o schimbare fundamentala a produsului sau procesului de productie al unei unitati existente, mai ales prin rationalizare, diversificare sau modernizare. O investitie in active fixe, realizata sub forma achizitionarii unei unitati care s-a inchis sau care s-ar fi inchis daca nu ar fi fost cumparata trebuie sa fie de asemenea considerata ca fiind o investitie In imobilizari corporale.
[17] Investitii
in imobilizari necorporale reprezinta orice investitii in
transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de inventie, a
licentelor, a know-how-ului sau a cunostintelor tehnice nebrevetate.
[18]
Toate cererile depuse pentru acesta schema vor fi semnate de aceiaşi
persoană autorizată să reprezinte legal intreprinderea
[19] La
prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative in ordinea
desfasurarii activitatilor efectuate, prezentate în decont, precum şi
documentele justificative (prevazute
in Modelul nr. 6
[20] Toate cererile depuse pentru acesta schema vor fi semnate de aceiaşi persoană autorizată să reprezinte legal intreprinderea
[21] transmiterea formularului este obligatorie pentru toţi beneficiarii de alocarii specifice individuale în cadrul prezentei scheme, pentru o perioadă de 5 ani, începând cu anul următor acordării alocarii specifice individuale.
[22] Toate cererile incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi
persoană autorizată să reprezinte legal intreprinderea
[23] Investitii in imobilizari corporale reprezinta orice investitii in active fixe corporale ce se refera la crearea unei noi unitati, extinderea unei unitati existente sau angajarea intr-o activitate ce implica o schimbare fundamentala a produsului sau procesului de productie al unei unitati existente, mai ales prin rationalizare, diversificare sau modernizare. O investitie in active fixe, realizata sub forma achizitionarii unei unitati care s-a inchis sau care s-ar fi inchis daca nu ar fi fost cumparata trebuie sa fie de asemenea considerata ca fiind o investitie In imobilizari corporale.
[24] Investitii
in imobilizari necorporale reprezinta orice investitii in
transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de inventie, a
licentelor, a know-how-ului sau a cunostintelor tehnice nebrevetate.
[25] Toate cererile incluse în dosar vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal intreprinderea