HOTĂRÂRE
privind dezvoltarea regională prin stimularea
investiţiilor
În temeiul art.108 din Constituţia României,
republicată,
având in vedere dispoziţiile art. 3 alin. (3)
din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului
nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului
de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 137/2007 şi dispoziţiile
art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii
în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006 – 2013,
Guvernul
României adoptă prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I. DISPOZIŢII GENERALE
Art.1 (1) Scopul prezentei
hotărâri îl reprezintă
instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea
regională prin stimularea
realizării de investiţii.
(2) În sensul prezentei hotărâri, schema de ajutor de stat este un act în baza căruia pot fi acordate
alocări specifice individuale întreprinderilor definite în mod general
şi abstract, conform principiului stabilit în Regulamentul Consiliului
(EC) nr. 659/1999 pentru aplicarea art. 93 al Tratatului de instituire a
Comunităţilor Europene, cu modificările ulterioare.
(3) Prezenta hotărâre aplică prevederile referitoare la
proiectele mari de investiţii prevăzute în Liniile directoare privind ajutorul de stat
regional 2007 – 2013, adoptate de Comisia Europeana şi publicate în OJC
nr. C54/martie 2006, în vigoare începând
cu 01.01.2007 (denumite în continuare Noile linii directoare).
(4) Autoritatea responabilă de administrarea prezentei scheme este
Ministerul Economiei si Finanţelor.
CAPITOLUL II. REGULI PROCEDURALE
Art. 2 Prevederile prezentei
hotărâri se aplică întreprinderilor care sunt înregistrate conform
Legii 31/1990 privind societăţile comerciale republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, care fac
investiţii în România şi care îndeplinesc cumulativ următoarele
condiţii:
a) realizează o
investiţie iniţială cu o valoare care
depăşeşte echivalentul în lei a
100 milioane Euro, iar valoarea costurilor eligibile depaşeşte
echivalentul în lei a 50 milioane Euro
b) creează cel
puţin 500 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării
investiţiei iniţiale.
Art. 3 (1) Investiţiile şi locurile de muncă nou create
prevăzute
(2) Sunt interzise ajutoarele legate de
activitatile de export, mai precis ajutoarele legate de cantitatea
exportată, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele
de distribuţie sau destinate acoperirii altor cheltuieli legate de
activitaţile de export, precum şi ajutoarele de stat care favorizează
utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor din import.
Art. 4 Prezenta
hotărare nu se aplică întreprinderilor care se află în una din
urmăatoarele situaţii:
a) sunt considerate “firme în dificultate”, în
sensul liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea
şi restructurarea firmelor aflate în dificultate;
b) sunt firme
împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor
de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja
executată, conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 5 Ajutorul de
stat instituit prin prezenta hotărâre se acordă întreprinderilor
pentru realizarea unei investiţii iniţiale.
Art.6 (1) Ajutorul
de stat instituit prin prezenta hotărâre, care se acordă
întreprinderilor, se poate cumula cu ajutorul acordat din fonduri comunitare.
(2) În cazul cumului de ajutor prevăzut la alin. (1), plafonul intesităţii maxim admisibile,
calculată conform Anexei nr. 1 se aplică ajutorului total.
(3) Ministerul Economiei şi Finanţelor va aplica
un program permanent de schimburi de informaţii cu institutiile care
administreaza fonduri comunitare.
Art. 7 Ajutorul de
stat se acordă întreprinderilor, în limita intensităţii maxim
admisibile, calculată conform anexei 1 şi constă în acordarea de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor
– Acţiuni Generale, a unor sume nerambursabile.
Art. 8 Ministerul Economiei
şi Finanţelor, în calitate de furnizor, va verifica respectarea
îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi
de prevederile prezentei hotărâri.
Art. 9 Ajutorul de stat se acordă
dacă beneficiarul a prezentat o cerere în acest scop şi autoritatea
responsabilă de administrarea schemei a confirmat ulterior, în scris
că, sub rezerva unor verificări mai detaliate, proiectul
îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în
schemă înaintea începerii lucrărilor. În cazul unui ajutor care face obiectul unei notificări
individuale către Comisia Europeană şi este supus
autorizării acesteia, confirmarea eligibilităţii se face sub rezerva obţinerii ulterioare a
deciziei Comisiei.
Art. 10 (1) Prezenta schema de ajutor
de stat se va notifica către Comisia Europeană conform Liniilor
directoare privind ajutorul de stat regional 2007 – 2013, publicate in OJC nr.
C54/2006 şi ajutoarele de stat se vor acorda numai după autorizare.
(2) Ajutoarele de
stat, care depăşesc
echivalentul în lei a 30 milioane Euro ce intenţionează a se acorda
în regiunea Bucureşti – Ilfov, şi respectiv 37,5 milioane Euro în celelalte
regiuni se notifică Comisiei Europene, individual.
Art. 11 (1)
Durata schemei de ajutor de stat este de 5 ani respectiv perioada 2008 – 2012,
cu posibilitatea prelungirii, până în anul 2013.
(2) Bugetul total maxim al prezentei scheme este
echivalentul în lei a 575 milioane Euro, iar bugetul mediu anual este de 115
milioane Euro, în limita plafoanelor bugetare anuale stabilite pe perioada
celor cinci ani.
(3) Numărul maxim estimat de beneficiari de
ajutor de stat acordat în temeiul prezentei hotărâri este de 16 de
întreprinderi, numărul mediu anual fiind de 4 de întreprinderi.
Art. 12
Pentru orice ajutor acordat în cadrul schemei pentru proiecte mari de
investiţii nenotificabile, se va furniza Comisiei Europene în termen de 20
de zile lucrătoare de la acordarea ajutorului de către autoritatea
competentă, informaţiile cerute în formularul prevăzut
Art. 14 Nerespectarea
de către beneficiari a condiţiilor prevăzute prin prezenta
hotărâre precum şi a
oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii
finanţării determină aplicarea de către Ministerul
Economiei şi Finanţelor a măsurilor necesare în vederea recuperării
ajutoarelor de stat.
Art. 15 Procedura
de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor
de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor este prevăzută
în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 16
Anexele 1 şi 2 fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
1. Ajutorul de
stat prevăzut în prezenta hotărâre se acordă numai
întreprinderilor care realizează proiecte mari de investiţii care pot
fi considerate investiţii iniţiale în sensul Noilor linii directoare.
2. Investiţia initială reprezintă o investiţie în
active fixe, corporale şi necorporale referitoare la: crearea unei
unităţi noi, extinderea unei unităţi existente, diversificarea
producţiei unei unităţi, prin realizarea de produse noi,
suplimentare, sau schimbarea fundamentală a procesului de producţie
al unei unităţi existente. Poate fi considerată investiţie
iniţială şi o investiţie în capital fix realizată sub
forma achiziţionării unei unităţi care a fost închisă
sau ar fi fost închisă dacă nu ar fi fost cumpărată, cu
excepţia cazului în care unitatea în cauză aparţine unei
întreprinderi în dificultate.
2.1 Prin active
corporale se înţeleg activele constând în terenuri, construcţii
şi echipamente. În cazul achiziţionării unei noi
unităţi, trebuie luate în considerare numai costurile de
cumpărare a activelor de la terţi, cu condiţia ca
operaţiunea să se facă în condiţii de piaţă.
2.2 Prin active necorporale se înţeleg
activele constând în transfer de tehnologie prin achiziţionarea de
drepturi referitoare la brevete, licenţe,
know – how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.
2.3 Activele necorporale trebuie să
satisfacă următoarele condiţii:
a) să fie
exploatate exclusiv în întreprinderea beneficiară de ajutor regional;
b) să reprezinte
elemente de activ amortizabile, conform legislaţiei în vigoare;
c) sa fie
achiziţionate de la un terţ în condiţiile pieţei;
d) să figureze
în activele firmei şi să rămâna în patrimoniul întreprinderii
beneficiare de ajutor regional pe o perioadă de cel puţin cinci ani.
2.4 O investiţie
pentru înlocuire care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la
punctele 2.1, 2.2 si 2.3 nu va fi considerată investiţie
iniţială.
Simpla achiziţie
de acţiuni la un agent economic nu constituie investiţie iniţială.
3. Prin proiect mare de investiţii se înţelege o investiţie
iniţială aşa cum este definită la pct. 2, ale cărei
costuri eligibile depăşesc 50 de milioane Euro.
Echivalentul în
lei a 50 milioane Euro se calculează la preţurile şi cursul de
schimb în vigoare la data acordării ajutorului sau, în cazul proiectelor
mari de investiţii care necesită notificare individuală, la
preţurile şi cursul de schimb în vigoare la data notificării.
Pentru a evita ca
un proiect mare de investiţii să fie fracţionat artificial în
mai multe subproiecte în scopul de a se sustrage aplicării dispozitiilor
Noilor linii directoare, un proiect mare de investiţii va fi considerat ca
un singur proiect de investiţii atunci când investiţia
iniţială este realizată, în cursul unei perioade de trei ani, de
către una sau mai multe întreprinderi si constă într-o
combinaţie economic indivizibilă de elemente de capital fix.
Costurile eligibile sunt costurile legate de
investiţiă iniţială, respectiv costurile cu active
corporale şi active necorporale, sau costurile salariale pentru locurile
de muncă create prin proiectul de investiţie.
4. Ajutorul de stat se acordă dacă
beneficiarul a prezentat o cerere în acest scop şi autoritatea
responsabilă de administrarea schemei a confirmat ulterior, în scris
că, înainte de începerea lucrărilor,[1] sub rezerva unor
verificări mai detaliate, proiectul îndeplineşte în principiu
condiţiile de eligibilitate stabilite în schemă. În cazul unui ajutor
care face obiectul unei notificări individuale către Comisia
Europeană şi este supus autorizării acesteia, confirmarea
eligibilităţii se face sub rezerva obţinerii ulterioare a
deciziei Comisiei Europene. Dacă lucrările încep anterior
îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul paragraf, întregul proiect
nu va mai fi eligibil pentru ajutor.
5. Ajutorul regional pentru investiţii este
calculat prin referire fie la costurile investiţiilor în active corporale
şi necorporale rezultate din proiectul de investitie iniţială,
fie la costurile salariale estimate pentru locurile de muncă direct create
prin proiectul de investiţie, luându-se în calcul valoarea cea mai
ridicată a costurilor eligibile.
6. În cazul în care ajutorul de stat este
calculat pe baza costurilor cu investiţiile, cheltuielile eligibile sunt
cele prevăzute în continuare:
6.1
Cheltuielile aferente investiţiilor în
imobilizări corporale cuprind acele cheltuieli legate de achizitionarea de
terenuri, clădiri şi echipamente.
Costurile corelate cu achiziţionarea unor
active corporale, altele decât terenuri şi clădiri, prin intermediul
unei operaţiuni de leasing, pot fi considerate eligibile doar în
situaţia în care îmbracă forma leasingului financiar şi
conţine menţionată expres obligaţia beneficiarului de a
achiziţiona activele la expirarea termenului contractului de leasing. În
cazul achiziţionării în sistem leasing a terenurilor sau
clădirilor, contractul de leasing trebuie să îşi continue
valabilitatea pentru cel puţin 5 ani după momentul prevăzut pentru finalizarea
proiectului de investiţii.
In cazul
preluărilor activele achiziţionate trebuie să fie noi si se vor
deduce activele pentru achiziţionarea cărora a fost acordat deja un
ajutor înainte de cumpărare.
6.2
Cheltuielile aferente investiţiilor în
imobilizări necorporale cuprind acele cheltuieli legate de transferul de
tehnologie sub forma achiziţionării de brevete, licenţe sau
cunoştinţe brevetate şi cunoştinţe tehnice
nebrevetate. Aceste cheltuieli nu pot să depăşească 50% din
costurile totale eligibile ale proiectului de investiţie.
7.
În cazul în care ajutorul este calculat pe baza costurilor
rezultate din crearea de locuri de
muncă în urma realizării proiectului de investitie
iniţială, costurile eligibile sunt considerate a fi costurile
salariale cu personalul nou angajat, calculate pe o perioadă de doi ani.
Costurile salariale
includ salariul brut şi contribuţiile la asigurările sociale
obligatorii.
Prin crearea de
locuri de muncă se înţelege creşterea netă a numărului
de salariaţi angajaţi direct de unitatea beneficiară de ajutor
de stat, în raport cu media celor 12 luni precedente. Locurile de muncă
pierdute în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie deduse din numărul
aparent al locurilor de muncă create în cursul aceleeaşi perioade.
8. Acordarea ajutorului de stat pentru
investiţia inţială este condiţionată de
menţinerea acesteia în regiunea în cauză pentru o perioadă
minimă de 5 ani de la data finalizării proiectului de
investiţii. Investiţia de înlocuire poate fi acceptată dacă
aceasta are în vedere active care s-au uzat moral în decursul perioadei de 5
ani de la data finalizării investiţiei, ca urmare a schimbării
tehnologice rapide produse în domeniul în care a fost realizată investiţia.
În cazul în care
ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor salariale, trebuie
îndeplinite următoarele condiţii:
a)
locurile de muncă sunt create direct de proiectul de
investiţii[2];
b)
locurile de muncă trebuie să fie ocupate în
termen de trei ani de la finalizarea lucrărilor şi trebuie
menţinute pe o periodă de minim 5 ani de la data la care au fost
ocupate pentru prima dată .
9. În vederea garantării unui nivel
viabil şi eficient al investiţiilor care beneficiază de ajutor,
aportul beneficiarului destinat finanţării lor trebuie să fie de
cel puţin 25% din costurile eligibile, sub o formă care să nu
facă obiectul nici unui alt ajutor public.
1. Intensitatea brută se calculează
ajustându-se plafonul regional în funcţie de valoarea costurilor
eligibile, stabilit conform Hărtii
regionale aprobate prin Decizia CE privind ajutorul de stat N2/2007 – Romania,
Harta ajutorului regional 2007-2013 din 24.01.2007 si prin H.G. nr. 946/2006
privind intensitatea maximă a
ajutorului de stat regional pentru investiţie iniţială. Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la
data acordării ajutorului. Ajutoarele plătibile în mai multe
tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordării lor.
Rata de
referinţă folosită pentru actualizare este rata de referinţă
aplicabilă la momentul acordarii ajutorului.
Intensitatea brută se
calculează ajustându-se plafonul regional în funcţie de valoarea
costurilor eligibile.
Astfel, suma admisibilă ca ajutor de
stat pentru un proiect se calculează conform formulei:
A=Rx(50+0,50B+
-
A reprezintă suma maximă
a ajutorului de stat;
-
R reprezintă plafonul regional
neajustat prevăzut de Liniile directoare privind ajutorul de stat regional
2007-2013, publicate în JOCE nr. C54/2006,
care este de 50% pentru toate regiunile de dezvoltare mai puţin regiunea
de dezvoltare 8 Bucureşti – Ilfov şi de 40% pentru regiunea de
dezvoltare 8 Bucureşti – Ilfov.
-
B reprezintă cheltuielile
eligibile între echivalentul în lei a 50 milioane Euro şi echivalentul în
lei a 100 milioane Euro;
-
C reprezintă cheltuielile
eligibile peste echivalentul în lei a 100 milioane Euro.
Intensitatea
ajutorului în echivalentul subvenţiei brute este valoarea actualizată
a ajutorului exprimată în procent din valoarea actualizată a
costurilor eligibile ale investitiei.
Pentru ajutoarele
notificate individual
Ajutoarele
plătibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data
notificării sau acordării lor, dupa caz.
2. În
cazul în care ajutorul calculat pe baza costurilor investiţiilor în active
corporale sau necorporale este combinat cu un ajutor calculat pe baza
costurilor salariale trebuie respectat plafonul intensităţii stabilit
pentru regiunea respectivă.
În cazul în care
costurile eligibile pentru ajutoare regionale sunt total sau parţial
eligibile pentru ajutoare în alte scopuri, partea comună trebuie să
respecte plafonul cel mai favorabil care rezultă din regulile aplicabile.
Ajutoarele regionale
pentru investiţii nu se pot cumula cu ajutoare de minimis privind
aceleaşi costuri eligibile pentru a se sustrage intensităţilor
maxime ale ajutorului stabilite prin prezenta schemă de ajutor de stat.
Procedură de acordare a alocărilor specifice
individuale în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea
regională prin stimularea investiţiilor
I.
Definiţii
În sensul
prezentei proceduri termenii şi expresiile de mai jos au următoarele
semnificaţii:
a) întreprindere este orice persoană
juridică înregistrată conform Legii nr. 31/1990 republicată,
indiferent de forma de organizare, autorizată potrivit legilor în vigoare
sa facă acte şi fapte de comerţ, în scopul obţinerii de
profit, în conditii de concurenţă;
b) alocare specifică individuală reprezintă
valoarea totală a sumei nerambursabile care poate fi acordată unei
întreprinderi, în cadrul schemei de ajutor de stat, în una sau mai multe
tranşe;
II. Criterii de eligibilitate
Pot beneficia de
alocări specifice individuale în baza schemei de ajutor de stat
întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării,
următoarele criterii de eligibilitate:
a) sunt înregistrate
conform Legii 31/1990 privind societăţile comerciale,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, si fac
investiţii în România.
b) intenţionează
să realizeze o investiţie iniţială cu o valoare care
depăşeşte echivalentul în lei a
100 milioane de euro iar valoarea costurilor eligibile depaşeşte
echivalentul în lei a 50 milioane Euro şi creează cel puţin 500
de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei
iniţiale.
c) nu
înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general
consolidat.
d) nu se află în
procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară,
dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau alte situaţii
reglementate de lege;
e) nu intră în
categoria „întreprinderilor în dificultate” potrivit capitolului 2,
secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare
comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea
firmelor în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene
nr. C244 din 01.10.2004;
f) nu au fost emise
împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care
asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor
legale în vigoare;
g) la momentul
solicitării ajutorului de stat prezintă un plan de investiţii;
h) nu realizează investiţii şi nu
creează locuri de muncă, pentru care solicită ajutor de stat în
temeiul prezentei scheme, în
următoarele sectoare: pescuit,
acvacultura, industrie carbonieră, siderurgie, transport, construcţii
de nave maritime, fibre sintetice, producţia primară a produselor
agricole, cuprinse în Anexa
III. Modalitatea de acordare a
alocărilor specifice individuale
1. Întreprinderile pot beneficia de
alocări specifice individuale pentru realizarea de investiţii în
imobilizări corporale şi necorporale sau crearea de noi locuri de
muncă, în limita intensităţii maxim admise calculată
conform Anexei nr. 1 la hotărâre.
2. Modalitatea de
acordare a acestor ajutoare de stat pentru întreprinderi constă în
alocarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi
Finanţelor – Acţiuni generale, a unor sume nerambursabile.
3. În cazul în care alocarea specifică
individuală este platibilă în mai multe tranşe, acestea se
actualizează la valoarea de la data
acordării. Actualizarea se face având în vedere rata de referintă
fixată periodic de Comisia Europeană şi publicată în
Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
IV. Procedură
de acordare a alocării specifice individuale
1. Procedură de solicitare a acordului de principiu
pentru finanţare
1.1. Orice
solicitant trebuie să obţină un Acord de principiu pentru
finanţare din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor
înainte de a beneficia de alocarea specifică individuală din cadrul
prezentei scheme.
1.2. În vederea obţinerii Acordului de
principiu pentru finanţare, solicitantul transmite
a)
certificat constatator, în original, emis de Oficiul
Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul unde este intregistrata societatea solicitantă, în care să se
menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul
unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai
întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile
secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii şi data ultimei menţiuni înscrise
în Registru şi obiectul acesteia;
b)
situaţii financiare aprobate, corespunzătoare
ultimului exerciţiu financiar, în
copie;
c)
planul de investiţii pentru care se solicită
finanţarea;
d)
studiu tehnico-economic, întocmit de o firmă de
specialitate, din care să rezulte viabilitatea proiectului pentru care se
solicită finanţarea;
e)
certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în
original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii,
inclusiv pentru punctele de lucru;
f)
certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea
obligaţiilor de plată către bugetul local, în original sau în
copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru
punctele de lucru;
g)
declaraţie pe proprie răspundere a
reprezentantului legal al întreprinderii
că aceasta nu se află în procedură de
executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională,
dizolvare, lichidare sau administrare specială; că societatea nu are
activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate
de lege;
h)
declaraţie pe proprie răspundere a
reprezentantului legal al întreprinderii că nu au fost emise împotriva
acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care
asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor
legale în vigoare;
i)
declaraţie pe proprie răspundere a
reprezentantului legal al întreprinderii ca întreprinderea nu a beneficiat
şi nu va beneficia de ajutor de stat pe alte scheme regionale de la
alţi furnizori de ajutor de stat pentru aceleasi costuri eligibile ale
investiţiei iniţiale pentru care a solicitat ajutor de stat în
temeiul prezentei scheme;
j)
declaraţie pe propria răspundere a
reprezentantului legal al întreprinderii ca intreprinderea nu a beneficiat
şi nu va beneficia de ajutor de stat de minimis pentru aceleaşi
costuri eligibile ale investiţiei iniţiale pentru care a solicitat
ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;
k)declaraţie pe
propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că întreprinderea
asigură din surse proprii, pe perioada derulării planului de investiţii,
finanţarea a cel puţin 25% din costurile eligibile ale investiţiei;
l)
împuternicire semnată şi ştampilată
de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o
altă persoana decât aceasta semnează cererea tip de acord de
principiu pentru finanţare;
m)
o copie a buletinului de identitate/cărţii de
identitate a persoanei împuternicite să semneze cererea tip de acord de
principiu pentru finanţare;
n)
opisul cu documentele depuse pentru obţinerea
acordului de principiu pentru finanţare.
1.3. Cererea de acord de
principiu pentru finanţare se completează în limba română prin
tehnoredactare şi poartă ştampila şi semnătura în
original a reprezentantului legal al întreprinderii.
2.
Înregistrarea, evaluarea
şi selecţia beneficiarilor
2.1. Prin Ordin al Ministrului Economiei
şi Finanţelor se desemnează direcţia cu atribuţii în
domeniul ajutorului de stat ca Unitate de
implementare a prezentei scheme, pe
perioada de valabilitate a acesteia, precum şi secretarul de stat
coordonator.
2.2. În aplicarea prevederilor prezentei
hotărâri, Unitatea de implementare a
schemei de ajutor de stat coordonează metodologic compartimentele
specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul Direcţiilor generale
ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti
şi din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor
contribuabili.
2.3. Direcţiile generale ale
finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti
şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili,
prin compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat, acordă
asistenţă întreprinderilor solicitante pentru întocmirea şi
completarea Cererii de acord de principiu pentru finanţare.
2.4. Cererea de acord de principiu pentru finanţare
completată, însoţită de documentele justificative, se depune la
registratura generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor,
menţionându-se pe plic ˝schema
de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea
investiţilor ˝.
2.5 Cererea de acord de principiu pentru finanţare va fi
înregistrată în Registrul special al schemei de ajutor de stat, la
cabinetul secretarului de stat coordonator,
menţionându-se data şi numărul de înregistrare a cererii.
2.6. Înregistrarea cererilor de
acord de principiu pentru finanţare va începe după intrarea în
vigoare a Ordinului Ministrului Economiei şi Finanţelor, mentionat la
pct. 2.1 al Capitolului V.
2.7. Cererile vor fi analizate
şi selectate, în limita bugetului anual alocat schemei, în functie de data
şi numărul înregistrării
documentelor prevăzute la pct. 1.2 al Capitolului V,
urmărindu-se conformitatea cu prevederile prezentei hotărâri.
2.8. Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza
procesul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare în termen de maximum 30 zile lucrătoare
de la data înregistrării acesteia.
2.9. Ministerul Economiei
şi Finanţelor, prin Unitatea de
implementare a schemei de ajutor de stat, are obligaţia de a face
publică pe site-ul său
epuizarea bugetului anual alocat pentru această schemă, data de la
care nu se mai înregistrează cereri de acord de principiu pentru finanţare.
2.10. În urma procesului de evaluare a cererii de acord de principiu pentru
finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor transmite
întreprinderilor solicitante, după caz:
a) acordul de principiu pentru finanţare conform
Formularului nr. 2 la prezenta procedură, în cazul întreprinderilor
solicitante selectate pentru finanţare;
b) o înştiinţare prin care se precizează că
cererea de acord de principiu pentru finanţare este incompletă, nu
conţine informaţii corecte, nu este însoţită de toată
documentaţia necesară sau există neconcordanţe în
informaţiile furnizate. În acest caz, termenul de evaluare de acord de
principiu pentru finan ţare, prevăzut la pct. 2.8, curge de la data
la care cererea este considerată completă în sensul prevederilor
prezentei hotărâri. Întreprinderea solicitantă transmite completarea
documentaţiei în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la primirea
înştiinţării.
c) o scrisoare de
respingere a cererii de acord de principiu pentru finanţare în cazul în
care: nu se îndeplinesc criteriile
prevăzute în hotărâre sau cererile de acord de principiu pentru finanţare
au fost depuse după data la care bugetul anual alocat schemei a fost
epuizat sau nu se respectă termenul prevăzut la pct. 2.10 lit b al Capitolului V.
3.
Acordarea alocărilor specifice
individuale
3.1. Alocările specifice
individuale se acordă solicitanţilor selectaţi, după
efectuarea parţială sau totală a cheltuielilor eligibile
aferente proiectului de investiţii pentru care a fost emis Acordul de principiu pentru finanţare.
3.2. Acordarea alocării specifice individuale se face pe baza unei
cereri de eliberare a sumei
nerambursabile, prevăzută în Formularul nr. 3 la prezenta
procedură, transmisă de către solicitant
3.3. Cererea de eliberare a sumei nerambursabile prevăzute la pct.
3.2. este însoţită de următoarele documente:
a)
formularul de decont prevăzut în Formularul nr. 4 la
prezenta procedură, însoţit de documentele justificative
prevăzute în Formularul nr. 5, în copie, în ordinea
activităţilor şi documentelor justificative completate în
formularul de decont. Copiile conţin
menţiunea ˝conform cu originalul˝, ştampila şi
semnătura reprezentantului legal al întreprinderii.
b)
opis cu toate documentele depuse în vederea
eliberării sumei nerambursabile.
3.4. Eliberarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor
a tranşei din suma nerambursabilă se va face după verificarea la
faţa locului unde investiţia este în curs de realizare şi la
sediul social al întreprinderii, de către reprezentanţii Unităţii de implementare a
schemei şi ai compartimentelor specializate pe probleme de ajutor de stat
din cadrul Direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene
şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Directiei generale de
administrare a marilor contribuabili, a realităţii,
legalităţii şi regularităţii operaţiunilor
economico – financiare pentru care se solicită finanţare. Pe durata
efectuării controlului la faţa locului şi la sediul social
echipa de control trebuie să aiba acces la documentele contabile în
original ale întreprinderii, care să ateste îndeplinirea condiţiilor
din prezenta schemă de ajutor de stat.
3.5. Cererea de eliberare a
primei tranşe, însoţită de documentele menţionate la pct.
3.3. se va depune după o perioadă de minim 3 luni de la demararea
proiectului de investiţii.
3.6. Plata pentru cheltuielile
eligibile aferente proiectului nu poate face obiectul unor plăţi
compensatorii.
3.7. Virarea efectivă a
tranşelor din suma nerambursabilă se face de către Ministerul
Economiei şi Finanţelor, în termen de maxim 60 zile lucrătoare
de la înregistrarea Cererii de eliberare a sumei nerambursabile, în contul
50.70. ˝Disponibil din subventii şi transferuri˝ deschis la
unitatea trezoreriei statului în a carei rază îşi are domiciliul
fiscal, pe baza analizei setului de documente prevăzute la punctul 3.3 al
Capitolului V.
4.
Controlul
şi raportarea alocărilor specifice individuale
4.1. Ministerul Economiei şi
Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de
ajutor de stat şi compartimentele specializate pe probleme de ajutor de
stat din cadrul Direcţiilor generale ale finanţelor publice
judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Directiei
generale de administrare a marilor contribuabili, verifică la sediul
beneficiarilor schemei:
a) veridicitatea şi
conformitatea declaraţiilor şi
cheltuielilor efectuate de întreprinderi în cadrul schemei;
b) contribuţiile beneficiarilor la
realizarea proiectelor de investiţii conform punctului 9 din Anexa nr. 1
la prezenta Hotărâre de Guvern;
c) încadrarea în limita maxima a intensitatii
ajutorului de stat.
4.2 În cazul în care, în urma controalelor efectuate la întreprinderile
beneficiare se constată:
a) declaraţii
incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine suma
nerambursabilă;
b) nerealizarea de
către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat a
contribuţiei proprii la realizarea proiectului de investiţii;
c) schimbarea
destinaţiei sumei nerambursabile;
d) orice altă
nerespectare a prevederilor prezentei hotărâri,
Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va propune Ministrului
Economiei şi Finanţelor recuperarea totală sau
parţială, după caz, a ajutorului de stat acordat.
4.3. Recuperarea
ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de
urgenţa a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în
domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 137/2007.
4.4. Întreprinderile beneficiare
au obligaţia să transmită Ministerului Economiei şi
Finanţelor anual, timp de 5 ani de la finalizarea investiţiei, o
raportare privind efectele finanţării prin completarea Formularului
nr. 6 la prezenta procedură. Transmiterea formularului se efectuează până la
data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.
5. Anularea acordului de
principiu pentru finanţare
5.1. Întreprinderile
solicitante sunt obligate să demareze proiectul de investiţii pentru
care au solicitat finanţare în termenul prevazut in planul de
investitii care a stat la baza emiterii acordului de principiu pentru
finanţare. În cazul in care
întreprinderile solicitante nu au demarat proiectul în termenul stabilit,
acordul de principiu se anulează
5.2 În cazul în
care proiectul de investiţii înregistrează unele modificări, întreprinderea
are obligaţia de a informa Ministerul Economiei si Finanţelor în
termen de 10 zile lucrătoare în legatură cu aceste modificări
anexând o fundamentare tehnico-economică.
5.3 Ministerul
Economiei si Finanţelor analizează documentaţia primită
şi verifică la faţa locului situaţia existentă în
fapt, procedând astfel:
a) În situaţia
în care se constată că investiţia îndeplineşte în
continuare toate condiţiile prevăzute de prezenta Hotărâre de
Guvern şi nivelul intensităţii ajutorului de stat nu se modifică,
se consideră că acordul de principiu işi menţine
valabilitatea.
b) În
situaţia în care se constată că investiţia nu mai îndeplineşte
condiţiile prevăzute de prezenta Hotarâre de Guvern, acordul de
principiu se anulează. În situaţia in care au fost deja decontate o
parte din cheltuielile eligibile, aceste sume se recupereaza.
5.4 În situatia in care
intreprinderea procedeaza la schimbarea proiectului de investitii, acordul se
anuleaza.
5.5 În
situatia in care ajutorul de stat a facut obiectul unei notificari individuale
catre Comisia Europeana atunci este necesara elaborarea si transmiterea unei
noi notificari privind modificarea planului de investitii.
Personalul Unitatii de implementare
are obligaţia de a păstra confidenţialitatea privind documentele
justificative depuse de către întreprinderile solicitante în cadrul
schemei.
Data înregistrării…………………..…..……… Numărul
înregistrării…………………………
CERERE
DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE
Se completează toate rubricile din formularul
- tip în limba română, prin tehnoredactare
Subscrisa
………………………………………………….. având datele de identificare menţionate la
secţiunea A, reprezentată legal prin dl/dna
...............………………………... având calitatea de ………………………, solicit finanţarea în condiţiile
prevederilor schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea
investiţiilor
SECŢIUNEA
A Prezentarea solicitantului
Denumire
întreprindere :
………………………………….....................................................
Adresa :
……………………….. ....................................................... cod
poştal……………..
Telefon:
….………………………Fax: ………………………
E-mail:………………………………………………………….
Data
înregistrării întreprinderii : ……..…………….………
Nr. de înmatriculare
Codul de identificare fiscală : ………………...…………..……..
Cod IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice
individuale,
RON................................................................................
deschis
Forma juridică:
................................................................
Capitalul
social: ............................ lei deţinut de
- persoane fizice : ............
%
- societăţi comerciale mari[3]: ..........…%.
Obiectul
principal de activitate :
.........................................................…........……......................…….
Cod CAEN: ……………………………………
Obiectul
secundar de activitate[4] :
.................................................….....………………………............
Cod CAEN: ………………………………….
Numărul mediu scriptic anual de personal, în anul fiscal anterior :
…………………….
Cifra
de afaceri , cf. ultimului bilanţ contabil anual aprobat: ………….……....... lei
Valoare active totale, conform ultimei situaţii financiare aprobate[5]……………… lei
Numele: …………………………
Funcţia ………………………….
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului[6]
……………………………………...
Data semnării: …………………….
SECŢIUNEA B Prezentarea
proiectului pentru care se solicită
finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea
regională prin stimularea investiţiilor
SECŢIUNEA B1 Descrierea succintă a proiectului
pentru c are se solicită finanţarea
Denumirea activităţii |
Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită
finanţare
|
Valoarea cheltuielilor
eligibile*) - lei - |
Valoarea
finanţării solicitate - lei - |
|||||||||
AN I |
AN II |
AN III |
AN IV |
AN V |
AN I |
AN II |
AN III |
AN IV |
AN V |
|||
¨ |
a) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări corporale[7] : |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Terenuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Construcţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Instalaţii tehnice şi maşini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în
imobilizări necorporale [8]: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Cheltuieli cu
transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de proprietate
intelectuală : brevet de invenţie, licenţe, a
know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Crearea de noi locuri de muncă |
¨ |
c) Cheltuieli salariale cu personalul nou angajat în urma realizării
proiectului de investiţii pe o perioada de 2 ani: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Cheltuieli cu salariul brut |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Cheltuieli cu asigurarile sociale obligatorii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Valoarea cheltuielilor eligibile
fără TVA
Subsemnatul(a) ..............………..........,
identificat(a) cu B.I./ C.I. seria ................. nr. ............, eliberat
de .............…….. la data de .................., cu domiciliul în
localitatea .................………………., str................. nr. ........... bl
........, sc. ........., ap.........., sectorul/judetul ............………………., în
calitate de reprezentant legal al întreprinderii …………………………., declar pe propria
raspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în
prezenta cerere sunt corecte şi complete.
Înteleg că orice omisiune sau incorectitudine în
prezentarea informatiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este
pedepsită conform legii.
Declar pe propria raspundere că proiectul pentru
care solicit finanţarea prin prezenta schemă nu face obiectul altui
ajutor de stat.
De asemenea declar pe propria răspundere că în ultimii 3 ani:
nu
am beneficiat de ajutor de stat;
am beneficiat de
următoarele ajutoare de stat:
NNr. Crt. |
Anul acordării ajutorului de stat |
Forma ajutorului de stat |
Furnizorul |
Actul normativ în baza căruia a beneficiat
de finanţare |
Cuantumul ajutorului de stat acordat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
nu am beneficiat de fonduri
comunitare
am beneficiat de următoarele fonduri
comunitare:
NNr. Crt. |
Anul acordării |
Furnizorul |
Actul normativ în baza căruia a beneficiat
de finanţare |
Cuantum |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele: …………………………
Funcţia ………………………….
Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului 7
……………………………………...
Data
semnării: …………………….
NOTA IMPORTANTA!
Solicitantul nu este obligat să
suporte nici o taxă din partea nici unei persoane sau instituii care îl
ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului
Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii, toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să
completeze cererea în locul acestora.
UNITATEA DE IMPLEMENTARE……………………
……………………………………………………………………….…
Data ………..………………..…..……… Numărul ………… ………………………
…………………………………………………………………………
ACORDUL DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE1A PROIECTULUI DE INVESTITII
DESTINATAR:
Denumirea întreprinderii :
...............................................
Data înregistrării întreprinderii : ………………………
Nr. de înmatriculare
Adresa : …………………………………………………….…………………...........………….
…………………………..............................................................................................................................………………………………………………………………....
Urmare cererii dumneavoastră nr. …………..….. din data de ………………………..,
vă comunicăm prin prezenta
Acordul de principiu pentru finanţare a următoarelor
cheltuieli eligibile aferente proiectului:
Denumirea activităţii |
Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se
solicită finanţare
|
Valoarea cheltuielilor eligibile *) - lei - |
Valoarea finanţării aprobate - lei - |
|||||||||
AN I |
AN II |
AN III |
AN IV |
AN V |
AN I |
AN II |
AN III |
AN IV |
AN V |
|||
¨ |
a) Cheltuieli eligibile
pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale2
: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Terenuri |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Construcţii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Instalaţii tehnice
şi maşini |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Alte instalaţii,
utilaje şi mobilier industrial |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
b) Cheltuieli eligibile pentru
realizarea de investiţii în imobilizări necorporale3 : |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Cheltuieli
cu transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de proprietate
intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau
a cunostinţelor tehnice nebrevetate |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Crearea de noi locuri de muncă |
¨ |
c) Cheltuieli salariale
cu personalul nou angajat în urma realizării proiectului de
investiţii pe o perioada de 2 ani: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Cheltuieli cu salariul
brut |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
¨ |
Cheltuieli cu
asigurările sociale obligatorii |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MINISTRUL
ECONOMIEI SI FINANŢELOR
Data înregistrării……….……..…..……… Numărul
Înregistrării………………………
CERERE DE ELIBERARE A SUMEI
NERAMBURSABILE
Se completează toate rubricile în limba
română, prin tehnoredactare
Subscrisa ………………… având datele de
identificare menţionate la pct. A, reprezentată legal prin dl/dna
...............………... având calitatea de ………………………, identificat(ă) cu B.I./ C.I. seria
……….nr………eliberat de ……………la data de …………., cu domiciliul în localitatea …………….
Str ……………nr. …….., bl……., sc……., ap…….., sectorul/judetul .…………………, cod
poştal…………….solicit eliberarea alocaţiei specifice individuale, în
sumă de………, în baza acordului de principiu pentru finanţare nr…..……… din data de ……………, şi în
condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea
regională prin stimularea investiţiilor
A. Datele de
identificare a întreprinderii:
Data înregistrării întreprinderii:
………………………............………
Nr. de înmatriculare
Codul de identificare
fiscală :…………………………...…………..………........................
Adresa :
..................................................................................………………………....…
Telefon:……………………
Fax:…………… E-mail : ………….….............................……
Cod
IBAN.............................................. deschis
Anexez la prezenta formularul de decont conform modelului nr. 4 la
procedura precum şi documentele justificative prevăzute în formularul
nr. 5 la procedură, în original şi în copie, în ordinea
activităţilor completate în formularul de decont.
NOTĂ IMPORTANTĂ!
Solicitantul
nu este obligat să suporte nici o taxă din partea nici unei persoane
sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri.
Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii, toate sau
doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să
completeze cererea în locul acestora.
Numele: …………………………..
Semnătura autorizată
şi ştampila solicitantului*
Funcţia
data semnării:…………………………….
- FORMULAR DE
DECONT[9] -
Întreprinderea:
………………………..………………..…… Data: ………………..……
-lei-
Activitate |
Obiectul facturii |
Nr. factură |
Dată factură |
Valoare factură |
Document de plată |
|||||
Felul docu- mentului |
Nr. |
Data |
Valoarea |
|||||||
Cu TVA |
Fără TVA |
Cu TVA |
Fără TVA |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numele:
…………………………….
Semnătura
autorizată şi ştampila solicitantului[10]
Formular nr. 5
CHELTUIELI ELIGIBILE ŞI DOCUMENTELE JUSTIFICATIVE
AFERENTE FINANŢĂRII
Nr. crt. |
Activităţi
eligibile
|
Cheltuieli eligibile |
Documente justificative |
1. |
Realizarea de investiţii în
imobilizări corporale şi necorporale |
a)cheltuieli eligibile
pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale: Terenuri Construcţii Instalaţii tehnice şi maşini Alte instalaţii, utilaje şi mobilier
industrial b)cheltuieli
eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări
necorporale: Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobândirea
drepturilor de proprietate intelectuală : brevet de invenţie,
licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice
nebrevetate |
a) contract de prestări servicii,
factură/chitanţă, ordine de plată, copie după
extrasul de cont, documente din care să rezulte achiziţionarea în
condiţii de piaţă. Copie după materialele elaborate în
cadrul contractelor încheiate ; b) contract de vânzare-cumpărare,
contract de leasing financiar, este eligibil doar în cazul în care există obligaţia beneficiarului
de a achiziţiona activele la sfârşitul perioadei de leasing, factură /chitanţă, ordine
de plată, copie după extrasul de cont , documente din care să
rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă. c) contract de licenţă, contract de leasing financiar, factură /chitanţă,
ordine de plată, copie după extrasul de cont, documente din care
să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă. |
2 |
Crearea de noi locuri de muncă |
c)cheltuieli
salariale cu personalul nou angajat în urma realizării proiectului de
investiţii pe o perioada de 2 ani: Cheltuieli cu salariul brut Cheltuieli cu
asigurarile sociale obligatorii |
situaţii nominale referitoare la personalul nou angajat în
urma realizării proiectului de investiţii cuprinzand salariile
brute şi cheltuielile cu
asigurarile sociale obligatorii |
Formularul nr. 6
Data înregistrării……….……..…..……… Numărul
Înregistrării………………………
FORMULAR DE RAPORTARE A EFECTELOR
FINANŢĂRII [11]
acordată în cadrul schemei
de ajutor de stat privind dezvoltarea
regională prin stimularea investiţiilor
Se completează toate
rubricile în limba română, prin tehnoredactare)
Perioada pentru raportare: anul .............
Datele de identificare a întreprinderii :
Adresa…
……………………………………………………………………………….……..
Data
înregistrării întreprinderii …………………………………………………….……….
Cod de identificare
fiscală …………………………………………………………
Am obţinut Acordul de principiu pentru
finanţare numărul .……………./……….., iar eliberarea alocaţiei
specifice individuale s-a efectuat în perioada ..................................
Date de raportare :
- Cifra
de afaceri netă: ……………..................lei ;
- Profitul/pierderea brut(ă): ……………..................lei ;
- Valoarea
investiţiei efectiv realizată pentru care a solicitat finanţare: ……………….…lei ;
- Rentabilitatea
capitalului angajat[12]................................
- Marja brută din vânzări[13] ......................................
- Numărul
de locuri de muncă nou create aferente investiţiei pentru care a
solicitat finanţarea.................;
Subsemnatul/Subsemnata ……….............………..........,
identificat/identificată cu actul de identitate seria ............, nr.
...……........, eliberat de ....…….......…….. la data de .................., cu
domiciliul în localitatea .................……………., str.
.....………………………………........ nr. ........... bl. ........, sc. ........., ap.
........., sectorul/judeţul ............………………., în calitate de
reprezentant legal al societăţii …………………………., declar pe propria
răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în
prezentul formular sunt corecte şi complete.
Semnătura autorizată
şi ştampila solicitantului[14] Funcţia: …………………..
Data semnării: ……………….
[1],, Începerea lucrărilor˝
înseamnă fie începerea lucrărilor de construcţie, fie
prima comandă fermă de echipamente excluzând studiile de fezabilitate
preliminarii.
[2] Se consideră că un loc de muncă este creat direct de
către un proiect de investiţii în cazul în care acesta se referă
la activitatea de care este legată investiţia şi este creat în
termen de trei ani de la finalizarea investiţiei, inclusiv locurile de
muncă înfiinţate ca urmare a creşterii nivelului de utilizare a
capacitaţii create de investiţie.
[3] Societatea mare este acea societate comercială cu numărul mediu scriptic de personal mai mare decât 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste 50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate.
[4] Se completează dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.
[5] Prin active totale se înţeleg active
imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.
[6] Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
[7] Reprezintă orice investitii în active fixe corporale ce se referă la crearea
unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau
angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a
produsului sau procesului de producţie al unei unităţi
existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O
investiţie în active fixe, realizată sub forma
achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar
fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată trebuie să fie
considerată ca o investiţie în
imobilizări corporale.
[8] Reprezintă
orice investitii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de
brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a
cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
7 Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea
1 Se completează de catre Unitatea de implementare
2 Reprezintă orice investiţii în active fixe corporale ce se referă la
crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente
sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a
produsului sau procesului de producţie al unei unităţi
existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O
investiţie în active fixe, realizată sub forma
achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar
fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată trebuie să fie de
asemenea considerată ca fiind o investiţie în imobilizări
corporale.
3 Reprezintă
orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de
brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a
cunoştinţelor tehnice nebrevetate.
*) Valoarea cheltuielilor
eligibile fără TVA
* Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea
[9] La prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative în ordinea serviciilor efectuate prezentate în decont, precum şi documentele justificative în original şi în copie.
[10] Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.
[11] Pe baza datelor din situaţiile financiare anuale aprobate.
[12] Rentabilitatea capitalului angajat = Profitul înaintea
plăţii dobânzii şi a impozitului pe profit / Capitalul angajat.
[13] Marja brută din vânzări =
(profitul brut din vânzări / Cifra de Afaceri ) *100.
[14] Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate
de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal
întreprinderea.