HOTĂRÂRE

privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor

 

În temeiul art.108 din Constituţia României, republicată,

având in vedere dispoziţiile art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţa a Guvernului  nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007 şi  dispoziţiile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006 – 2013,

 

      Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

 

CAPITOLUL I. DISPOZIŢII GENERALE

 

Art.1 (1) Scopul prezentei hotărâri  îl reprezintă instituirea unei scheme de ajutor de stat având ca obiectiv dezvoltarea regională prin stimularea  realizării de investiţii.

(2) În sensul prezentei hotărâri, schema de ajutor de stat este  un act în baza căruia pot fi acordate alocări specifice individuale întreprinderilor definite în mod general şi abstract, conform principiului stabilit în Regulamentul Consiliului (EC) nr. 659/1999 pentru aplicarea art. 93 al Tratatului de instituire a Comunităţilor Europene, cu modificările ulterioare.

(3) Prezenta hotărâre aplică prevederile referitoare la proiectele mari de investiţii prevăzute  în Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007 – 2013, adoptate de Comisia Europeana şi publicate în OJC nr. C54/martie 2006,  în vigoare începând cu 01.01.2007 (denumite în continuare Noile linii directoare).

(4) Autoritatea responabilă de administrarea prezentei scheme este Ministerul Economiei si Finanţelor.

 

CAPITOLUL II. REGULI PROCEDURALE

 

Art. 2 Prevederile prezentei hotărâri se aplică întreprinderilor care sunt înregistrate conform Legii 31/1990 privind societăţile comerciale republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care fac investiţii în România şi care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a)      realizează o investiţie iniţială  cu o valoare care depăşeşte echivalentul în lei a  100 milioane Euro, iar valoarea costurilor eligibile depaşeşte echivalentul în lei a 50 milioane Euro

b)      creează cel puţin 500 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale.

Art. 3 (1) Investiţiile şi locurile de muncă nou create prevăzute la Art. 2 pot fi realizate în toate sectoarele de activitate cu exceptia pescuitului, industriei carboniere, siderurgiei, transportului, construcţiilor de nave maritime, fibrelor sintetice, producerii iniţiale a produselor agricole cuprinse în Anexa 1 a Tratatului de constituire a Comunităţii Europene.

(2) Sunt interzise ajutoarele legate de activitatile de export, mai precis ajutoarele legate de cantitatea exportată, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau destinate acoperirii altor cheltuieli legate de activitaţile de export, precum şi ajutoarele de stat care favorizează utilizarea produselor naţionale în detrimentul produselor din import.

Art. 4 Prezenta hotărare nu se aplică întreprinderilor care se află în una din urmăatoarele situaţii:

a) sunt considerate “firme în dificultate”, în sensul liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor aflate în dificultate;

b) sunt firme împotriva cărora a fost emisă o decizie de recuperare a unui ajutor de stat, dacă această decizie de recuperare nu a fost deja executată, conform prevederilor legale în vigoare.

Art. 5 Ajutorul de stat instituit prin prezenta hotărâre se acordă întreprinderilor pentru realizarea unei investiţii iniţiale.

Art.6 (1) Ajutorul de stat instituit prin prezenta hotărâre, care se acordă întreprinderilor, se poate cumula cu ajutorul acordat din fonduri comunitare.

(2) În cazul cumului de ajutor prevăzut la alin. (1), plafonul intesităţii maxim admisibile, calculată conform Anexei nr. 1 se aplică ajutorului total.

(3) Ministerul Economiei şi Finanţelor va aplica un program permanent de schimburi de informaţii cu institutiile care administreaza fonduri comunitare.

Art. 7 Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor, în limita intensităţii maxim admisibile, calculată conform anexei 1 şi constă în acordarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor – Acţiuni Generale, a unor sume nerambursabile.

Art. 8 Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de furnizor, va verifica respectarea îndeplinirii condiţiilor impuse de reglementările comunitare şi de prevederile prezentei hotărâri.

Art. 9 Ajutorul de stat se acordă dacă beneficiarul a prezentat o cerere în acest scop şi autoritatea responsabilă de administrarea schemei a confirmat ulterior, în scris că, sub rezerva unor verificări mai detaliate, proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în schemă înaintea începerii lucrărilor. În cazul unui ajutor care face obiectul unei notificări individuale către Comisia Europeană şi este supus autorizării acesteia, confirmarea eligibilităţii se face sub rezerva obţinerii ulterioare a deciziei Comisiei.

Art. 10  (1) Prezenta schema de ajutor de stat se va notifica către Comisia Europeană conform Liniilor directoare privind ajutorul de stat regional 2007 – 2013, publicate in OJC nr. C54/2006 şi ajutoarele de stat se vor acorda numai după autorizare.

(2) Ajutoarele de stat,  care depăşesc echivalentul în lei a 30 milioane Euro ce intenţionează a se acorda în regiunea Bucureşti – Ilfov, şi respectiv 37,5 milioane Euro în celelalte regiuni se notifică Comisiei Europene, individual.

 Art. 11       (1) Durata schemei de ajutor de stat este de 5 ani respectiv perioada 2008 – 2012, cu posibilitatea prelungirii, până în anul 2013.

(2) Bugetul total maxim al prezentei scheme este echivalentul în lei a 575 milioane Euro, iar bugetul mediu anual este de 115 milioane Euro, în limita plafoanelor bugetare anuale stabilite pe perioada celor cinci ani.       

(3) Numărul maxim estimat de beneficiari de ajutor de stat acordat în temeiul prezentei hotărâri este de 16 de întreprinderi, numărul mediu anual fiind de 4 de întreprinderi.

            Art. 12  Pentru orice ajutor acordat în cadrul schemei pentru proiecte mari de investiţii nenotificabile, se va furniza Comisiei Europene în termen de 20 de zile lucrătoare de la acordarea ajutorului de către autoritatea competentă, informaţiile cerute în formularul prevăzut la Anexa III din Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007-2013.

Art. 13 Ministerul Economiei şi Finanţelor, în calitate de autoritate de implementare a schemei trebuie să păstreze înregistrări detaliate referitoare la ajutoarele acordate pentru toate proiectele de investiţii, în cadrul schemei. Aceste înregistrări, care conţin toate informaţiile  necesare pentru a stabili dacă este respectat plafonul intensităţii ajutorului, precum şi celelalte criterii din Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, trebuie păstrate timp de zece ani de la data acordării ajutorului.

 

CAPITOLUL III. DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 14 Nerespectarea de către beneficiari a condiţiilor prevăzute prin prezenta hotărâre precum  şi a oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţării determină aplicarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutoarelor de stat.

Art. 15 Procedura de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea  investiţiilor este prevăzută în Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.

                 Art. 16  Anexele 1 şi 2  fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

 

PRIM – MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

 


Anexa nr. 1

 

Criteriile de acordare a ajutorului de stat conform prezentei scheme

 

I.   Acordarea ajutorului de stat regional pentru investiţia iniţială

 

1. Ajutorul de stat prevăzut în prezenta hotărâre se acordă numai întreprinderilor care realizează proiecte mari de investiţii care pot fi considerate investiţii iniţiale în sensul Noilor linii directoare.

2. Investiţia initială reprezintă o investiţie în active fixe, corporale şi necorporale referitoare la: crearea unei unităţi noi, extinderea unei unităţi existente, diversificarea producţiei unei unităţi, prin realizarea de produse noi, suplimentare, sau schimbarea fundamentală a procesului de producţie al unei unităţi existente. Poate fi considerată investiţie iniţială şi o investiţie în capital fix realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care a fost închisă sau ar fi fost închisă dacă nu ar fi fost cumpărată, cu excepţia cazului în care unitatea în cauză aparţine unei întreprinderi în dificultate.

          2.1 Prin active corporale se înţeleg activele constând în terenuri, construcţii şi echipamente. În cazul achiziţionării unei noi unităţi, trebuie luate în considerare numai costurile de cumpărare a activelor de la terţi, cu condiţia ca operaţiunea să se facă în condiţii de piaţă.

2.2  Prin active necorporale se înţeleg activele constând în transfer de tehnologie prin achiziţionarea de drepturi referitoare la brevete, licenţe,   know – how sau cunoştinţe tehnice nebrevetate.

2.3  Activele necorporale trebuie să satisfacă următoarele condiţii:

a)      să fie exploatate exclusiv în întreprinderea beneficiară de ajutor regional;

b)      să reprezinte elemente de activ amortizabile, conform legislaţiei în vigoare;

c)      sa fie achiziţionate de la un terţ în condiţiile pieţei;

d)      să figureze în activele firmei şi să rămâna în patrimoniul întreprinderii beneficiare de ajutor regional pe o perioadă de cel puţin cinci ani.

2.4      O investiţie pentru înlocuire care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la punctele 2.1, 2.2 si 2.3 nu va fi considerată investiţie iniţială.

Simpla achiziţie de acţiuni la un agent economic nu constituie investiţie iniţială.

 

3.  Prin proiect mare de investiţii  se înţelege o investiţie iniţială aşa cum este definită la pct. 2, ale cărei costuri eligibile depăşesc 50 de milioane Euro.

Echivalentul în lei a 50 milioane Euro se calculează la preţurile şi cursul de schimb în vigoare la data acordării ajutorului sau, în cazul proiectelor mari de investiţii care necesită notificare individuală, la preţurile şi cursul de schimb în vigoare la data notificării.

Pentru a evita ca un proiect mare de investiţii să fie fracţionat artificial în mai multe subproiecte în scopul de a se sustrage aplicării dispozitiilor Noilor linii directoare, un proiect mare de investiţii va fi considerat ca un singur proiect de investiţii atunci când investiţia iniţială este realizată, în cursul unei perioade de trei ani, de către una sau mai multe întreprinderi si constă într-o combinaţie economic indivizibilă de elemente de capital fix.

Costurile eligibile sunt costurile legate de investiţiă iniţială, respectiv costurile cu active corporale şi active necorporale, sau costurile salariale pentru locurile de muncă create prin proiectul de investiţie.

4.  Ajutorul de stat se acordă dacă beneficiarul a prezentat o cerere în acest scop şi autoritatea responsabilă de administrarea schemei a confirmat ulterior, în scris că, înainte de începerea lucrărilor,[1] sub rezerva unor verificări mai detaliate, proiectul îndeplineşte în principiu condiţiile de eligibilitate stabilite în schemă. În cazul unui ajutor care face obiectul unei notificări individuale către Comisia Europeană şi este supus autorizării acesteia, confirmarea eligibilităţii se face sub rezerva obţinerii ulterioare a deciziei Comisiei Europene. Dacă lucrările încep anterior îndeplinirii condiţiilor stabilite în prezentul paragraf, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru ajutor.

5.  Ajutorul regional pentru investiţii este calculat prin referire fie la costurile investiţiilor în active corporale şi necorporale rezultate din proiectul de investitie iniţială, fie la costurile salariale estimate pentru locurile de muncă direct create prin proiectul de investiţie, luându-se în calcul valoarea cea mai ridicată a costurilor eligibile.

          6.  În cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor cu investiţiile, cheltuielile eligibile sunt cele prevăzute în continuare:

6.1           Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizări corporale cuprind acele cheltuieli legate de achizitionarea de terenuri, clădiri şi echipamente.

Costurile corelate cu achiziţionarea unor active corporale, altele decât terenuri şi clădiri, prin intermediul unei operaţiuni de leasing, pot fi considerate eligibile doar în situaţia în care îmbracă forma leasingului financiar şi conţine menţionată expres obligaţia beneficiarului de a achiziţiona activele la expirarea termenului contractului de leasing. În cazul achiziţionării în sistem leasing a terenurilor sau clădirilor, contractul de leasing trebuie să îşi continue valabilitatea pentru cel puţin 5 ani după  momentul prevăzut pentru finalizarea proiectului de investiţii.

In cazul preluărilor activele achiziţionate trebuie să fie noi si se vor deduce activele pentru achiziţionarea cărora a fost acordat deja un ajutor înainte de cumpărare.

6.2           Cheltuielile aferente investiţiilor în imobilizări necorporale cuprind acele cheltuieli legate de transferul de tehnologie sub forma achiziţionării de brevete, licenţe sau cunoştinţe brevetate şi cunoştinţe tehnice nebrevetate. Aceste cheltuieli nu pot să depăşească 50% din costurile totale eligibile ale proiectului de investiţie.

         7.  În cazul în care ajutorul este calculat pe baza costurilor rezultate  din crearea de locuri de muncă în urma realizării proiectului de investitie iniţială, costurile eligibile sunt considerate a fi costurile salariale cu personalul nou angajat, calculate pe o perioadă de doi ani.

Costurile salariale includ salariul brut şi contribuţiile la asigurările sociale obligatorii.

Prin crearea de locuri de muncă se înţelege creşterea netă a numărului de salariaţi angajaţi direct de unitatea beneficiară de ajutor de stat, în raport cu media celor 12 luni precedente. Locurile de muncă pierdute în cursul acestei perioade de 12 luni trebuie deduse din numărul aparent al locurilor de muncă create în cursul aceleeaşi perioade.

8.  Acordarea ajutorului de stat pentru investiţia inţială este condiţionată de menţinerea acesteia în regiunea în cauză pentru o perioadă minimă de 5 ani de la data finalizării proiectului de investiţii. Investiţia de înlocuire poate fi acceptată dacă aceasta are în vedere active care s-au uzat moral în decursul perioadei de 5 ani de la data finalizării investiţiei, ca urmare a schimbării tehnologice rapide produse în domeniul în care a fost realizată investiţia.

În cazul în care ajutorul de stat este calculat pe baza costurilor salariale, trebuie îndeplinite următoarele condiţii:

a)    locurile de muncă sunt create direct de proiectul de investiţii[2];

b)    locurile de muncă trebuie să fie ocupate în termen de trei ani de la finalizarea lucrărilor şi trebuie menţinute pe o periodă de minim 5 ani de la data la care au fost ocupate pentru prima dată .

9. În vederea garantării unui nivel viabil şi eficient al investiţiilor care beneficiază de ajutor, aportul beneficiarului destinat finanţării lor trebuie să fie de cel puţin 25% din costurile eligibile, sub o formă care să nu facă obiectul nici unui alt ajutor public.

 

II.  Intensitatea ajutorului de stat

 

1. Intensitatea brută se calculează ajustându-se plafonul regional în funcţie de valoarea costurilor eligibile, stabilit conform Hărtii regionale aprobate prin Decizia CE privind ajutorul de stat N2/2007 – Romania, Harta ajutorului regional 2007-2013 din 24.01.2007 si prin H.G. nr. 946/2006 privind intensitatea maximă a ajutorului de stat regional pentru investiţie iniţială. Costurile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordării ajutorului. Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordării lor.

Rata de referinţă folosită pentru actualizare este rata de referinţă aplicabilă la momentul acordarii ajutorului.

Intensitatea brută se calculează ajustându-se plafonul regional în funcţie de valoarea costurilor eligibile.

Astfel, suma admisibilă ca ajutor de stat pentru un proiect se calculează conform formulei:

A=Rx(50+0,50B+0,34C) unde:

-         A reprezintă suma maximă a ajutorului de stat;

-         R reprezintă plafonul regional neajustat prevăzut de Liniile directoare privind ajutorul de stat regional 2007-2013, publicate în JOCE nr. C54/2006, care este de 50% pentru toate regiunile de dezvoltare mai puţin regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti – Ilfov şi de 40% pentru regiunea de dezvoltare 8 Bucureşti – Ilfov.

-         B reprezintă cheltuielile eligibile între echivalentul în lei a 50 milioane Euro şi echivalentul în lei a 100 milioane Euro;

-         C reprezintă cheltuielile eligibile peste echivalentul în lei a 100 milioane Euro.

Intensitatea ajutorului de stat se calculează în echivalentul subvenţiei brute.

Intensitatea ajutorului în echivalentul subvenţiei brute este valoarea actualizată a ajutorului exprimată în procent din valoarea actualizată a costurilor eligibile ale investitiei.

Pentru ajutoarele notificate individual la Comisia Europeană, echivalentul subvenţiei brute este calculat la data notificării. În alte cazuri, costurile eligibile ale investiţiei sunt actualizate la valoarea lor la data acordării ajutorului.

Ajutoarele plătibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data notificării sau acordării lor, dupa caz.

          2. În cazul în care ajutorul calculat pe baza costurilor investiţiilor în active corporale sau necorporale este combinat cu un ajutor calculat pe baza costurilor salariale trebuie respectat plafonul intensităţii stabilit pentru regiunea respectivă.

În cazul în care costurile eligibile pentru ajutoare regionale sunt total sau parţial eligibile pentru ajutoare în alte scopuri, partea comună trebuie să respecte plafonul cel mai favorabil care rezultă din regulile aplicabile.

Ajutoarele regionale pentru investiţii nu se pot cumula cu ajutoare de minimis privind aceleaşi costuri eligibile pentru a se sustrage intensităţilor maxime ale ajutorului stabilite prin prezenta schemă de ajutor de stat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anexa nr. 2

 

Procedură de acordare a alocărilor specifice individuale în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor

 

 

I.                    Definiţii

 

 În sensul prezentei proceduri termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) întreprindere este orice persoană juridică înregistrată conform Legii nr. 31/1990 republicată, indiferent de forma de organizare, autorizată potrivit legilor în vigoare sa facă acte şi fapte de comerţ, în scopul obţinerii de profit, în conditii de concurenţă;

b) alocare specifică individuală reprezintă valoarea totală a sumei nerambursabile care poate fi acordată unei întreprinderi, în cadrul schemei de ajutor de stat, în una sau mai multe tranşe;

 

II.       Criterii de eligibilitate

Pot beneficia de alocări specifice individuale în baza schemei de ajutor de stat întreprinderile care îndeplinesc cumulativ, la data solicitării, următoarele criterii de eligibilitate:

a)    sunt înregistrate conform Legii 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, si fac investiţii în  România.

b)    intenţionează să realizeze o investiţie iniţială cu o valoare care depăşeşte echivalentul în lei a  100 milioane de euro iar valoarea costurilor eligibile depaşeşte echivalentul în lei a 50 milioane Euro şi creează cel puţin 500 de noi locuri de muncă, ca urmare a realizării investiţiei iniţiale.

c)    nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat.

d)    nu se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională, lichidare sau alte situaţii reglementate de lege;

e)    nu intră în categoria „întreprinderilor în dificultate” potrivit capitolului 2, secţiunea 2.1 din Comunicarea Comisiei Europene – Linii directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea firmelor în dificultate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244 din 01.10.2004;

f)      nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;

g)    la momentul solicitării ajutorului de stat prezintă un plan de investiţii;

h)     nu realizează investiţii şi nu creează locuri de muncă, pentru care solicită ajutor de stat în temeiul prezentei scheme,  în următoarele  sectoare: pescuit, acvacultura, industrie carbonieră, siderurgie, transport, construcţii de nave maritime, fibre sintetice, producţia primară a produselor agricole, cuprinse în Anexa 1 a Tratatului de constituire a Comunitatii Europene.

 

III.      Modalitatea de acordare a alocărilor specifice individuale

 

1. Întreprinderile pot beneficia de alocări specifice individuale pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale sau crearea de noi locuri de muncă, în limita intensităţii maxim admise calculată conform Anexei nr. 1 la hotărâre.

2. Modalitatea de acordare a acestor ajutoare de stat pentru întreprinderi constă în alocarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor – Acţiuni generale, a unor sume nerambursabile.

3.  În cazul în care alocarea specifică individuală este platibilă în mai multe tranşe, acestea se actualizează  la valoarea de la data acordării. Actualizarea se face având în vedere rata de referintă fixată periodic de Comisia Europeană şi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

 

IV. Procedură de acordare a alocării specifice individuale

 

1. Procedură de solicitare a acordului de principiu pentru   finanţare

1.1. Orice solicitant trebuie să obţină un Acord de principiu pentru finanţare din partea Ministerului Economiei şi Finanţelor înainte de a beneficia de alocarea specifică individuală din cadrul prezentei scheme.

1.2. În vederea obţinerii Acordului de principiu pentru finanţare, solicitantul transmite la Ministerul Economiei şi Finanţelor, Strada Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti, o cerere de acord de principiu pentru finanţare conform Formularului nr. 1 la prezenta procedură, însoţită de următoarele documente justificative:

 

a)           certificat constatator, în original, emis de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul unde este intregistrata societatea solicitantă, în care să se menţioneze următoarele informaţii: datele de identificare, codul unic de înregistrare, asociaţii şi reprezentanţii legali ai întreprinderii, domeniul de activitate principal şi toate domeniile secundare de activitate, punctele de lucru ale întreprinderii  şi data ultimei menţiuni înscrise în Registru şi obiectul acesteia;

b)           situaţii financiare aprobate, corespunzătoare ultimului exerciţiu financiar,  în copie;

c)           planul de investiţii pentru care se solicită finanţarea;

d)           studiu tehnico-economic, întocmit de o firmă de specialitate, din care să rezulte viabilitatea proiectului pentru care se solicită finanţarea;

e)           certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;

f)             certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul local, în original sau în copie legalizată, eliberat în condiţiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;

g)           declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii    aceasta  nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operaţională, dizolvare, lichidare sau administrare specială; că societatea nu are activităţile suspendate sau alte situaţii similare reglementate de lege;

h)           declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că nu au fost emise împotriva acesteia decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare;

i)              declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii ca întreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutor de stat pe alte scheme regionale de la alţi furnizori de ajutor de stat pentru aceleasi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;

j)              declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii ca intreprinderea nu a beneficiat şi nu va beneficia de ajutor de stat de minimis pentru aceleaşi costuri eligibile ale investiţiei iniţiale pentru care a solicitat ajutor de stat în temeiul prezentei scheme;

 

k)declaraţie pe propria răspundere a reprezentantului legal al întreprinderii că întreprinderea asigură din surse proprii, pe perioada derulării planului de investiţii, finanţarea a cel puţin 25% din costurile eligibile ale investiţiei;

l)              împuternicire semnată şi ştampilată de reprezentantul legal al întreprinderii solicitante, în cazul în care o altă persoana decât aceasta semnează cererea tip de acord de principiu pentru finanţare;

m)        o copie a buletinului de identitate/cărţii de identitate a persoanei împuternicite să semneze cererea tip de acord de principiu pentru finanţare;

n)           opisul cu documentele depuse pentru obţinerea acordului de principiu pentru finanţare.

1.3. Cererea de acord de principiu pentru finanţare se completează în limba română prin tehnoredactare şi poartă ştampila şi semnătura în original a reprezentantului legal al întreprinderii.

 

2.     Înregistrarea, evaluarea şi selecţia  beneficiarilor

 

2.1. Prin Ordin al Ministrului Economiei şi Finanţelor se desemnează direcţia cu atribuţii în domeniul ajutorului de stat ca Unitate de implementare a prezentei scheme, pe perioada de valabilitate a acesteia, precum şi secretarul de stat coordonator.

2.2. În aplicarea prevederilor prezentei hotărâri, Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat coordonează metodologic compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul Direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi din cadrul Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili.

2.3. Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti şi Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili, prin compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat, acordă asistenţă întreprinderilor solicitante pentru întocmirea şi completarea Cererii de acord de principiu pentru finanţare.

2.4. Cererea de acord de principiu pentru finanţare completată, însoţită de documentele justificative, se depune la registratura generală a Ministerului Economiei şi Finanţelor, menţionându-se pe plic ˝schema de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţilor ˝.

2.5 Cererea de acord de principiu pentru finanţare va fi înregistrată în Registrul special al schemei de ajutor de stat, la cabinetul secretarului de stat coordonator,  menţionându-se data şi numărul de înregistrare a cererii.

2.6. Înregistrarea cererilor de acord de principiu pentru finanţare va începe după intrarea în vigoare a Ordinului Ministrului Economiei şi Finanţelor, mentionat la pct. 2.1 al Capitolului V.

2.7. Cererile vor fi analizate şi selectate, în limita bugetului anual alocat schemei, în functie de data şi numărul înregistrării  documentelor prevăzute la pct. 1.2 al Capitolului V, urmărindu-se conformitatea cu prevederile prezentei hotărâri.

2.8. Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va finaliza procesul de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare  în termen de maximum 30 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia.

2.9. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat, are obligaţia de a face publică pe  site-ul său epuizarea bugetului anual alocat pentru această schemă, data de la care nu se mai înregistrează cereri de acord de principiu pentru finanţare.

2.10. În urma procesului de evaluare a cererii de acord de principiu pentru finanţare, Ministerul Economiei şi Finanţelor transmite întreprinderilor solicitante, după caz:

a)    acordul de principiu pentru finanţare conform Formularului nr. 2 la prezenta procedură, în cazul întreprinderilor solicitante selectate pentru finanţare;

b)    o înştiinţare prin care se precizează că cererea de acord de principiu pentru finanţare este incompletă, nu conţine informaţii corecte, nu este însoţită de toată documentaţia necesară sau există neconcordanţe în informaţiile furnizate. În acest caz, termenul de evaluare de acord de principiu pentru finan ţare, prevăzut la pct. 2.8, curge de la data la care cererea este considerată completă în sensul prevederilor prezentei hotărâri. Întreprinderea solicitantă transmite completarea documentaţiei în termen de maxim 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării.

c)     o scrisoare de respingere a cererii de acord de principiu pentru finanţare în cazul în care:  nu se îndeplinesc criteriile prevăzute în hotărâre sau cererile de acord de principiu pentru finanţare au fost depuse după data la care bugetul anual alocat schemei a fost epuizat sau nu se respectă termenul prevăzut la pct. 2.10  lit b al Capitolului V.

 

3.                Acordarea alocărilor specifice individuale

 

3.1. Alocările specifice individuale se acordă solicitanţilor selectaţi, după efectuarea parţială sau totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului de investiţii pentru care a fost emis Acordul de principiu pentru finanţare.

3.2. Acordarea alocării specifice individuale se face pe baza unei cereri  de eliberare a sumei nerambursabile, prevăzută în Formularul nr. 3 la prezenta procedură, transmisă de către solicitant la Ministerul Economiei şi Finanţelor prin reprezentant sau prin poştă cu confirmare de primire.

 

3.3. Cererea de eliberare a sumei nerambursabile prevăzute la pct. 3.2. este însoţită de următoarele documente:

a)           formularul de decont prevăzut în Formularul nr. 4 la prezenta procedură, însoţit de documentele justificative prevăzute în Formularul nr. 5, în copie, în ordinea activităţilor şi documentelor justificative completate în formularul de decont. Copiile conţin  menţiunea ˝conform cu originalul˝, ştampila şi semnătura reprezentantului legal al întreprinderii.

b)           opis cu toate documentele depuse în vederea eliberării sumei nerambursabile.

3.4. Eliberarea de către Ministerul Economiei şi Finanţelor a tranşei din suma nerambursabilă se va face după verificarea la faţa locului unde investiţia este în curs de realizare şi la sediul social al întreprinderii, de către reprezentanţii Unităţii de implementare a schemei şi ai compartimentelor specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul Direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, a realităţii, legalităţii şi regularităţii operaţiunilor economico – financiare pentru care se solicită finanţare. Pe durata efectuării controlului la faţa locului şi la sediul social echipa de control trebuie să aiba acces la documentele contabile în original ale întreprinderii, care să ateste îndeplinirea condiţiilor din prezenta schemă de ajutor de stat.

3.5. Cererea de eliberare a primei tranşe, însoţită de documentele menţionate la pct. 3.3. se va depune după o perioadă de minim 3 luni de la demararea proiectului de investiţii.

3.6. Plata pentru cheltuielile eligibile aferente proiectului nu poate face obiectul unor plăţi compensatorii.

3.7. Virarea efectivă a tranşelor din suma nerambursabilă se face de către Ministerul Economiei şi Finanţelor, în termen de maxim 60 zile lucrătoare de la înregistrarea Cererii de eliberare a sumei nerambursabile, în contul 50.70. ˝Disponibil din subventii şi transferuri˝ deschis la unitatea trezoreriei statului în a carei rază îşi are domiciliul fiscal, pe baza analizei setului de documente prevăzute la punctul 3.3 al Capitolului V.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.                Controlul şi raportarea alocărilor specifice individuale

 

4.1. Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat şi compartimentele specializate pe probleme de ajutor de stat din cadrul Direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti sau din cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, verifică la sediul beneficiarilor schemei:

a) veridicitatea şi conformitatea  declaraţiilor şi cheltuielilor efectuate de întreprinderi în cadrul schemei;

b) contribuţiile beneficiarilor la realizarea proiectelor de investiţii conform punctului 9 din Anexa nr. 1 la prezenta Hotărâre de Guvern;

c) încadrarea în limita maxima a intensitatii ajutorului de stat.

4.2 În cazul în care, în urma controalelor efectuate la întreprinderile beneficiare se constată:

a)    declaraţii incomplete şi/sau neconforme cu realitatea pentru a obţine suma nerambursabilă;

b)    nerealizarea de către întreprinderea beneficiară de ajutor de stat a contribuţiei proprii la realizarea proiectului de investiţii;

c)    schimbarea destinaţiei sumei nerambursabile;

d)    orice altă nerespectare a prevederilor prezentei hotărâri,

Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat va propune Ministrului Economiei şi Finanţelor recuperarea totală sau parţială, după caz, a ajutorului de stat acordat.

4.3. Recuperarea ajutorului de stat se realizează conform prevederilor Ordonanţei de urgenţa a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 137/2007.

4.4. Întreprinderile beneficiare au obligaţia să transmită Ministerului Economiei şi Finanţelor anual, timp de 5 ani de la finalizarea investiţiei, o raportare privind efectele finanţării prin completarea Formularului nr. 6 la prezenta procedură. Transmiterea formularului se efectuează până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent.

 

 

 

 

 

 

 

5. Anularea acordului de  principiu pentru finanţare

 

5.1. Întreprinderile solicitante sunt obligate să demareze proiectul de investiţii pentru care au solicitat finanţare în termenul prevazut in planul de investitii care a stat la baza emiterii acordului de principiu pentru finanţare. În cazul in care întreprinderile solicitante nu au demarat proiectul în termenul stabilit, acordul de principiu se anulează

5.2 În cazul în care proiectul de investiţii înregistrează unele modificări, întreprinderea are obligaţia de a informa Ministerul Economiei si Finanţelor în termen de 10 zile lucrătoare în legatură cu aceste modificări anexând o fundamentare tehnico-economică.

5.3 Ministerul Economiei si Finanţelor analizează documentaţia primită şi verifică la faţa locului situaţia existentă în fapt, procedând astfel:

a) În situaţia în care se constată că investiţia îndeplineşte în continuare toate condiţiile prevăzute de prezenta Hotărâre de Guvern şi nivelul intensităţii ajutorului de stat nu se modifică, se consideră că acordul de principiu işi menţine valabilitatea.

b) În situaţia în care se constată că investiţia nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute de prezenta Hotarâre de Guvern, acordul de principiu se anulează. În situaţia in care au fost deja decontate o parte din cheltuielile eligibile, aceste sume se recupereaza. 

5.4 În situatia in care intreprinderea procedeaza la schimbarea proiectului de investitii, acordul se anuleaza.

5.5  În situatia in care ajutorul de stat a facut obiectul unei notificari individuale catre Comisia Europeana atunci este necesara elaborarea si transmiterea unei noi notificari privind modificarea planului de investitii.

 

V.     Confidenţialitate

 

Personalul Unitatii de implementare are obligaţia de a păstra confidenţialitatea privind documentele justificative depuse de către întreprinderile solicitante în cadrul schemei.

 

Formularul  nr. 1 la Procedură

 

 

Data înregistrării…………………..…..………

Numărul înregistrării…………………………

 

 

 
 

 

 

 


CERERE DE ACORD DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE

Se completează toate rubricile din formularul - tip în limba română, prin tehnoredactare

 

 

Subscrisa ………………………………………………….. având datele de identificare menţionate la secţiunea A, reprezentată legal prin dl/dna ...............………………………... având calitatea de ………………………,  solicit finanţarea în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor

 

SECŢIUNEA A     Prezentarea solicitantului

 

Denumire întreprindere : ………………………………….....................................................

Adresa : ……………………….. ....................................................... cod poştal……………..

Telefon: ….………………………Fax: ………………………

E-mail:………………………………………………………….

Data înregistrării întreprinderii : ……..…………….………

Nr. de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului : ……. ........……….......

Codul de identificare fiscală : ………………...…………..……..

Cod IBAN în care se solicită transferarea alocaţiei specifice individuale, RON................................................................................ deschis la Trezoreria  ......................... ........................................................................................

Forma juridică: ................................................................

 

Capitalul social: ............................  lei  deţinut de

- persoane fizice :                                  ............ %

- societăţi comerciale mari[3]:                   ..........…%.

Obiectul principal de activitate :              

.........................................................…........……......................…….

 

Cod CAEN:  ……………………………………

Obiectul secundar de activitate[4] : 

 .................................................….....………………………............

Cod CAEN:  ………………………………….

 

Numărul mediu scriptic anual de personal, în anul fiscal anterior : …………………….

 

Cifra de afaceri , cf. ultimului bilanţ contabil anual aprobat:  ………….……....... lei

 

Valoare active totale, conform ultimei situaţii financiare aprobate[5]……………… lei

 

 

 

Numele: …………………………

 

Funcţia ………………………….

 

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului[6]   

 

……………………………………...                        

 

Data semnării: …………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SECŢIUNEA B     Prezentarea proiectului  pentru care se solicită finanţare în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor

 

SECŢIUNEA  B1        Descrierea succintă a proiectului pentru c are se solicită finanţarea

 .........................................................................................................................................................................................................................

SECŢIUNEA B2    Prezentarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanţarea

Denumirea activităţii

 

Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanţare

Valoarea cheltuielilor eligibile*)

 - lei -

Valoarea finanţării solicitate

- lei -

AN   I

AN II

AN III

AN IV

AN          V

AN   I

AN II

AN III

AN IV

AN V

¨

a) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale[7] :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

 Terenuri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Construcţii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Instalaţii tehnice şi maşini

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale [8]:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de proprietate intelectuală : brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Crearea de noi locuri de muncă

¨

c) Cheltuieli salariale cu personalul nou angajat în urma realizării proiectului de investiţii pe o perioada de 2 ani:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Cheltuieli cu salariul brut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Cheltuieli cu asigurarile sociale obligatorii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*) Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA

 

 

 

 

 

SECŢIUNEA C         Declaraţie pe propria răspundere

 

Subsemnatul(a) ..............……….........., identificat(a) cu B.I./ C.I. seria ................. nr. ............, eliberat de .............…….. la data de .................., cu domiciliul în localitatea .................………………., str................. nr. ........... bl ........, sc. ........., ap.........., sectorul/judetul ............………………., în calitate de reprezentant legal al întreprinderii …………………………., declar pe propria raspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezenta cerere sunt corecte şi complete.

Înteleg că orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informatiilor în scopul de a obţine avantaje pecuniare este pedepsită conform legii.

Declar pe propria raspundere că proiectul pentru care solicit finanţarea prin prezenta schemă nu face obiectul altui ajutor de stat.

De asemenea declar pe propria răspundere că în ultimii 3 ani:

     

 

 
 nu am beneficiat de ajutor de stat;

 

 
am beneficiat de următoarele ajutoare de stat:

 

NNr. Crt.

Anul acordării ajutorului de stat

Forma ajutorului de stat

Furnizorul

Actul normativ în baza căruia a beneficiat de finanţare

 

Cuantumul ajutorului de stat acordat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
                nu am beneficiat de fonduri comunitare

 

 
   am beneficiat de următoarele fonduri comunitare:

 

 

NNr. Crt.

Anul acordării

Furnizorul

Actul normativ în baza căruia a beneficiat de finanţare

 

Cuantum

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Numele: …………………………

Funcţia ………………………….

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului 7  

……………………………………...                    

Data semnării: …………………….

NOTA IMPORTANTA!

Solicitantul nu este obligat să suporte nici o taxă din partea nici unei persoane sau instituii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor pot discuta cu solicitanţii, toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora. 

 

 

MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR            Formularul  nr. 2  la Procedură

UNITATEA DE IMPLEMENTARE……………………

……………………………………………………………………….…

 

Data ………..………………..…..………

 

Numărul ………… ………………………

 

 

 
…………………………………………………………………………

 

 

 

 

 

  ACORDUL DE PRINCIPIU PENTRU FINANŢARE1A PROIECTULUI DE INVESTITII

 

 

      DESTINATAR:

 

Denumirea întreprinderii : ...............................................

Data înregistrării întreprinderii : ………………………

Nr. de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului : ....................…………….

         Codul de identificare fiscală : ……………...………

Adresa : …………………………………………………….…………………...........………….

…………………………..............................................................................................................................………………………………………………………………....

Telefon : ………………………………

Fax ……………………………………
E-mail :....................................................

 

 

Urmare cererii dumneavoastră nr. …………..….. din data de ……………………….., vă comunicăm prin prezenta  Acordul de principiu pentru finanţare a următoarelor cheltuieli eligibile aferente proiectului:

 

 

Denumirea activităţii

 

Tipul de cheltuială eligibilă pentru care se solicită finanţare

Valoarea cheltuielilor eligibile *)

 - lei -

Valoarea finanţării aprobate

- lei -

AN   I

AN II

AN III

AN IV

AN          V

AN   I

AN II

AN III

AN IV

AN V

¨

a) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale2 :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

 Terenuri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Construcţii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Instalaţii tehnice şi maşini

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

b) Cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale3 :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de proprietate intelectuală: brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunostinţelor tehnice nebrevetate

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Crearea de noi locuri de muncă

¨

c) Cheltuieli salariale cu personalul nou angajat în urma realizării proiectului de investiţii pe o perioada de 2 ani:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Cheltuieli cu salariul brut

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

¨

Cheltuieli cu asigurările sociale obligatorii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOTAL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MINISTRUL ECONOMIEI SI FINANŢELOR


Formularul  nr. 3 la Procedură

 

Data înregistrării……….……..…..………

Numărul Înregistrării………………………

 
 

 

 

 


 

CERERE DE ELIBERARE A SUMEI NERAMBURSABILE

Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare

 

Subscrisa ………………… având datele de identificare menţionate la pct. A, reprezentată legal prin dl/dna ...............………... având calitatea de ………………………,  identificat(ă) cu B.I./ C.I. seria ……….nr………eliberat de ……………la data de …………., cu domiciliul în localitatea ……………. Str ……………nr. …….., bl……., sc……., ap…….., sectorul/judetul .…………………, cod poştal…………….solicit eliberarea alocaţiei specifice individuale, în sumă de………, în baza acordului de principiu pentru finanţare nr…..……… din data de ……………, şi în condiţiile prevederilor schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor

A. Datele de identificare a întreprinderii:

Denumire întreprindere: .........................................………….……

Data înregistrării întreprinderii: ………………………............………

Nr. de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului : ....................…………................

Codul de identificare fiscală :…………………………...…………..………........................

Adresa : ..................................................................................………………………....…

Telefon:…………………… Fax:…………… E-mail : ………….….............................……

Cod IBAN.............................................. deschis la Trezoreria..........................…………

Anexez la prezenta formularul de decont conform modelului nr. 4 la procedura precum şi documentele justificative prevăzute în formularul nr. 5 la procedură, în original şi în copie, în ordinea activităţilor completate în formularul de decont.

NOTĂ IMPORTANTĂ!

Solicitantul nu este obligat să suporte nici o taxă din partea nici unei persoane sau instituţii care îl ajută în completarea acestei cereri. Reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor  pot discuta cu solicitanţii, toate sau doar o parte din elementele acestei cereri, dar le este interzis să completeze cererea în locul acestora.

Numele: …………………………..

Semnătura autorizată  şi ştampila solicitantului*                                      

Funcţia

data semnării:…………………………….


Formularul nr. 4 la Procedură

 

- FORMULAR DE DECONT[9] -

 

 

Întreprinderea:  ………………………..………………..……                                                                        Data: ………………..……

 

                                                                                                                                                                                                                        -lei-

Activitate

Obiectul facturii

Nr. factură

Dată factură

Valoare factură

Document de plată

Felul docu-

mentului

Nr.

Data

Valoarea

Cu TVA

Fără TVA

Cu TVA

Fără TVA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Total:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Numele: …………………………….

 

Semnătura autorizată şi ştampila solicitantului[10]                                                                                                                          

 

                                                                                                                   

Formular nr. 5 la Procedura

 

 CHELTUIELI ELIGIBILE ŞI DOCUMENTELE JUSTIFICATIVE

AFERENTE FINANŢĂRII

 

Nr. crt.

Activităţi eligibile

Cheltuieli eligibile

Documente justificative

1.

Realizarea de investiţii în imobilizări corporale şi necorporale

a)cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări corporale:

Terenuri

Construcţii

Instalaţii tehnice şi maşini

Alte instalaţii, utilaje şi mobilier industrial

b)cheltuieli eligibile pentru realizarea de investiţii în imobilizări necorporale:

Cheltuieli cu transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de proprietate intelectuală : brevet de invenţie, licenţe, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate

 

a) contract de prestări servicii, factură/chitanţă, ordine de plată, copie după extrasul de cont, documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă.

Copie după materialele elaborate în cadrul contractelor încheiate ;

b) contract de vânzare-cumpărare, contract de leasing financiar, este eligibil doar în cazul în care  există obligaţia beneficiarului de a achiziţiona activele la sfârşitul perioadei de leasing, factură /chitanţă, ordine de plată, copie după extrasul de cont , documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă.

c) contract de licenţă, contract de leasing financiar, factură /chitanţă, ordine de plată, copie după extrasul de cont, documente din care să rezulte achiziţionarea în condiţii de piaţă.

 

 

2

Crearea de noi locuri de muncă

c)cheltuieli salariale cu personalul nou angajat în urma realizării proiectului de investiţii pe o perioada de 2 ani:

Cheltuieli cu salariul brut

Cheltuieli cu asigurarile sociale obligatorii

situaţii nominale  referitoare la personalul nou angajat în urma realizării proiectului de investiţii cuprinzand salariile brute  şi cheltuielile cu asigurarile sociale obligatorii 


 

                                                             Formularul nr. 6  la Procedură

Data înregistrării……….……..…..………

Numărul Înregistrării………………………

 
 

 

 

 


FORMULAR DE RAPORTARE A EFECTELOR FINANŢĂRII [11]

acordată în cadrul schemei de ajutor de stat privind dezvoltarea regională prin stimularea investiţiilor

 Se completează toate rubricile în limba română, prin tehnoredactare)

Perioada pentru raportare:        anul  .............

Datele de identificare a întreprinderii :

Denumirea întreprinderii …………………………………………….………..……………

Adresa… ……………………………………………………………………………….……..

Telefon:……. ………………………… Fax:………………… E-mail……………….……

Data înregistrării întreprinderii …………………………………………………….……….

Numărul de înmatriculare în Registrul Comerţului …………………………………..……

Cod de identificare fiscală  …………………………………………………………

Am obţinut Acordul de principiu pentru finanţare numărul .……………./……….., iar eliberarea alocaţiei specifice individuale s-a efectuat în perioada ..................................

Date de raportare :

- Cifra de afaceri netă:  ……………..................lei ;

- Profitul/pierderea brut(ă):  ……………..................lei ;

- Valoarea investiţiei efectiv realizată pentru care a solicitat finanţare: ……………….…lei ;

- Rentabilitatea capitalului angajat[12]................................

- Marja brută din vânzări[13]  ......................................

- Numărul de locuri de muncă nou create aferente investiţiei pentru care a solicitat finanţarea.................;

Subsemnatul/Subsemnata ……….............……….........., identificat/identificată cu actul de identitate seria ............, nr. ...……........, eliberat de ....…….......…….. la data de .................., cu domiciliul în localitatea .................……………., str. .....………………………………........ nr. ........... bl. ........, sc. ........., ap. ........., sectorul/judeţul ............………………., în calitate de reprezentant legal al societăţii …………………………., declar pe propria răspundere că toate informaţiile furnizate şi consemnate în prezentul formular sunt corecte şi complete.

Semnătura autorizată  şi ştampila solicitantului[14]               Funcţia: …………………..

Data semnării: ……………….  



[1],, Începerea lucrărilor˝  înseamnă fie începerea lucrărilor de construcţie, fie prima comandă fermă de echipamente excluzând studiile de fezabilitate preliminarii.

[2] Se consideră că un loc de muncă este creat direct de către un proiect de investiţii în cazul în care acesta se referă la activitatea de care este legată investiţia şi este creat în termen de trei ani de la finalizarea investiţiei, inclusiv locurile de muncă înfiinţate ca urmare a creşterii nivelului de utilizare a capacitaţii create de investiţie.

[3] Societatea mare este acea societate comercială cu numărul mediu scriptic de personal mai mare decât 250 (inclusiv) sau o cifră de afaceri anuală netă de peste  50 milioane de euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care depăşesc echivalentul în lei a 43 milioane de euro, conform ultimei situaţii financiare aprobate.

[4] Se completează dacă finanţarea se solicită pentru obiectul secundar de activitate.

[5] Prin active totale se înţeleg active imobilizate plus active circulante plus cheltuieli în avans.

 [6] Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

 

[7] Reprezintă orice investitii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată trebuie să fie considerată ca  o investiţie în imobilizări corporale.

[8] Reprezintă orice investitii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.

7 Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea

 

 

1 Se completează de catre Unitatea de implementare

 

2 Reprezintă orice investiţii în active fixe corporale ce se referă la crearea unei noi unităţi, extinderea unei unităţi existente sau angajarea într-o activitate ce implică o schimbare fundamentală a produsului sau procesului de producţie al unei unităţi existente, mai ales prin raţionalizare, diversificare sau modernizare. O investiţie în active fixe, realizată sub forma achiziţionării unei unităţi care s-a închis sau care s-ar fi închis dacă nu ar fi fost cumpărată trebuie să fie de asemenea considerată ca fiind o investiţie în imobilizări corporale.

3 Reprezintă orice investiţii în transfer de tehnologie prin dobândirea drepturilor de brevet de invenţie, a licenţelor, a know-how-ului sau a cunoştinţelor tehnice nebrevetate.

*)  Valoarea cheltuielilor eligibile fără TVA      

* Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea

[9]  La prezentul decont se vor anexa lista documentelor justificative în ordinea serviciilor efectuate prezentate în decont, precum şi documentele justificative în original şi în copie.

[10] Toate cererile depuse pentru acest program vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.

[11] Pe baza datelor din situaţiile financiare anuale aprobate.

[12] Rentabilitatea capitalului angajat = Profitul înaintea plăţii dobânzii şi a impozitului pe profit / Capitalul angajat.

[13] Marja brută din vânzări =  (profitul brut din vânzări / Cifra de Afaceri ) *100.

[14] Toate cererile depuse pentru această schemă vor fi semnate de aceeaşi persoană autorizată să reprezinte legal întreprinderea.