Programe si
strategii ale Ministerului Economiei si Comertului
(altele decat
cele cuprinse in capitolul “domenii-sectoare” )
Ca urmare a programului initiat de dl. Ministru de stat Dan Ioan POPESCU,
dedicat dezvoltarii si diversificarii dialogului cu mediul de afaceri, pentru
punerea in aplicare a proiectului „Reindustrializarea Romaniei” o delegatie
complexa condusa de dl. Andrei GRIGORESCU, secretar de stat in MEC si formata
din reprezentanti din Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Finantelor
Publice, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul
Educatiei si Cercetarii, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici, Mijlocii
si Cooperatie si EXIMBANK, s-a deplasat in mai multe judete ale tarii, actiune
care este in continua desfasurare.
Problemele ridicate de
comunitatea de afaceri din judete au fost clarificate si explicate in cadrul
reuniunilor de lucru in conformitate cu legislatia in vigoare si, in functie de
caz, au fost prezentate si analizate in cadrul sedintelor Grupului
Interministerial de lucru pentru coordonarea
elaborarii si implementarii politicii industriale a Romaniei.
*
* *
Planul de acţiuni
pentru dezvoltarea mediului de afaceri în România, aprobat prin H.G. nr.
586/21.05.2003, cuprinde la nivelul Ministerului Economiei si Comertului:
·
realizarea monitorizării periodice a îndeplinirii
măsurilor din Planul de acţiuni guvernamental şi întocmirea de
raportări sintetice periodice privind stadiul implementării acestora,
precum şi propunerea de măsuri pentru eliminarea eventualelor
întîrzieri;
·
asigurarea menţinerii unei permanente legături
între toate entităţile implicate în
realizarea obiectivelor stabilite prin Planul de acţiuni cu
respectarea strictă a termenelor stabilite pentru fiecare obiectiv în
parte;
·
realizarea eficientizării dialogului Guvern – mediu
de afaceri/societate civilă.
§
organizarea de întâlniri periodice cu ministerele
economice, patronate, Consiliul Investitorilor Străini şi comunitatea
oamenilor de afaceri;
§
participarea la întâlnirile săptămânale ale
conducerii MEC cu mediul de afaceri din judeţe;
§
încheierea unui protocol de colaborare Ministerul
Economiei şi Comerţului – Camera de Comerţ şi Industrie a
României şi a Municipiului Bucureşti (CCIRB, inclusiv la nivel
teritorial);
§
organizarea derulării periodice a sondajului
specific în vederea evaluării impactului reglementărilor asupra
climatului afacerilor, cu asistenţa Băncii Mondiale şi cu
ajutorul unei firme independente, specializată în domeniul cercetării
de piaţă: