Programe si strategii ale Ministerului Economiei si Comertului

(altele decat cele cuprinse in capitolul “domenii-sectoare” )

 

Ca urmare a programului initiat de dl. Ministru de stat Dan Ioan POPESCU, dedicat dezvoltarii si diversificarii dialogului cu mediul de afaceri, pentru punerea in aplicare a proiectului „Reindustrializarea Romaniei” o delegatie complexa condusa de dl. Andrei GRIGORESCU, secretar de stat in MEC si formata din reprezentanti din Ministerul Economiei si Comertului, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici, Mijlocii si Cooperatie si EXIMBANK, s-a deplasat in mai multe judete ale tarii, actiune care este in continua desfasurare.

Problemele ridicate de comunitatea de afaceri din judete au fost clarificate si explicate in cadrul reuniunilor de lucru in conformitate cu legislatia in vigoare si, in functie de caz, au fost prezentate si analizate in cadrul sedintelor Grupului Interministerial de lucru pentru coordonarea  elaborarii si implementarii politicii industriale a Romaniei.

 

*

*          *

Planul de acţiuni pentru dezvoltarea mediului de afaceri în România, aprobat prin H.G. nr. 586/21.05.2003, cuprinde la nivelul Ministerului Economiei si Comertului:

·         realizarea monitorizării periodice a îndeplinirii măsurilor din Planul de acţiuni guvernamental şi întocmirea de raportări sintetice periodice privind stadiul implementării acestora, precum şi propunerea de măsuri pentru eliminarea eventualelor întîrzieri;

·         asigurarea menţinerii unei permanente legături între toate entităţile implicate în  realizarea obiectivelor stabilite prin Planul de acţiuni cu respectarea strictă a termenelor stabilite pentru fiecare obiectiv în parte;

·         realizarea eficientizării dialogului Guvern – mediu de afaceri/societate civilă.

§         organizarea de întâlniri periodice cu ministerele economice, patronate, Consiliul Investitorilor Străini şi comunitatea oamenilor de afaceri;

§         participarea la întâlnirile săptămânale ale conducerii MEC cu mediul de afaceri din judeţe;

§         încheierea unui protocol de colaborare Ministerul Economiei şi Comerţului – Camera de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti (CCIRB, inclusiv la nivel teritorial);

§         organizarea derulării periodice a sondajului specific în vederea evaluării impactului reglementărilor asupra climatului afacerilor, cu asistenţa Băncii Mondiale şi cu ajutorul unei firme independente, specializată în domeniul cercetării de piaţă: