Comisia de concurs
Nr. …………………./………………..
Condiţii de participare,
desfăşurare şi bibliografia
pentru
concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere
de sef serviciu
(2 posturi)
în cadrul Directiei generale resurse umane si
management
Având în vedere prevederile art.2,
lit.c) din Anexa nr.1 la Hotarârea Guvernlui nr.1209/2003 privind organizarea
şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, Ministerul Economiei
şi Finanţelor, organizează în datele de 2 iulie
2008 ora 1000 (proba scrisa)
şi 3 iulie 2008 (interviul), concurs pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de sef serviciu (2 posturi) la Serviciul managementul resurselor
umane I si respectiv Serviciul managementul resurselor umane II din cadrul Directiei generale resurse umane si
management.
I. Organizarea concursului
1. Înscrierea la concurs se va face
pana în data de 17 iunie 2008 ora 1630 la sediul Ministerului Economiei şi
Finanţelor din str. Apolodor, nr. 17, sector 5;
2. Concursul va avea loc in data de 2 iulie 2008 ora 1000(proba scrisa) şi în data de 3 iulie 2008( interviul).
II. Condiţii de participare
pentru concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere
de sef serviciu (2 posturi) în
cadrul Directiei generale resurse umane si management.
În vederea înscrierii la concurs, candidaţii trebuie să
îndeplinească cumulativ
următoarele condiţii generale:
a)
Sa aibă cetăţenie română şi
domiciliul stabil în România;
b)
Să fie cunoscător al limbii române scris
şi vorbit;
c)
Să aibă minimum varsta de 18 ani
împliniţi;
d)
Să aibă capacitate deplină de
exerciţiu;
e)
Să aibă o stare de sănătate
corespunzătoare funcţiei publice pentru care candideaza,
atestată pe baza unui examen medical de specialitate;
f)
Să nu fi fost condamnaţi pentru savârşirea
unei acţiuni contra umanitaţii, contra statului sau contra
autoritaţii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care împiedică
înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau
a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face
incompatibili cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia
situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g)
Să nu fi fost destituit dintr-o funcţie
publică sau nu i-a încetat contractul individual de munca pentru motive
disciplinare în ultimii 7 ani;
h)
Să nu fi desfăşurat activitate de
poliţie politică, astfel cum este definită prin lege;
Conditii specifice pentru
ocuparea funcţiei publice de execuţie sunt:
·
studii superioare de lunga durata, economice, juridice
sau de alta specialitate, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta.
·
vechimea in specialitatea studiilor necesare ocuparii
functiei publice de conducere - minim 2 ani;
·
cunostinte de operare/programare pe calculator: Windows, Microsoft
Office (Word, Excel, Lotus Notes, Internet Explorer) – nivel mediu;
·
Competenta
manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini manageriale): calitati manageriale,
competenta in indrumare si conducere, capacitate de organizare si coordonare,
control, competenta decizionala, capacitate de a dezvolta abilitatile personalului din
subordine, obiectivitate in apreciere, abilitati de mediere si negociere.
III. Actele necesare în vederea întocmirii dosarului
de înscriere:
1.
copia
actului de identitate;
2.
formularul
de înscriere;
3.
copie
diplome de studii;
4.
copie
după carnetul de munca;
5.
fişa
medicală(care se gaseşte la sediul Ministerului Economiei şi
Finanţelor – Direcţia generală resurse umane şi
management);
6.
cazierul
judiciar;
7.
copie
după fişa de evaluare a performantelor individuale, sau dupa caz,
recomandare de la ultimul loc de munca;
8.
declaraţie
pe propria raspundere ca nu a desfăşurat activităţi de
poliţie politică (care se găseşte la sediul Ministerului
Economiei şi Finanţelor – Direcţia generală resurse umane
şi management);
9.
curriculum
vitae.
Relaţii
suplimentare se vor obţine la telefonul 319.97.59 interior 2319.
Dosarele se vor
depune la Direcţia resurse umane şi management - etaj 2, camera 461A.
PRESEDINTELE COMISIEI
ADRIAN RADU
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR APROB
DIRECTIA GENERALA RESURSE UMANE SECRETAR GENERAL
SI MANAGEMENT
IOAN NICOLESCU
BIBLIOGRAFIE
pentru ocuparea functiilor publice de conducere
vacante de sef serviciu (2 posturi) la Directia generala resurse umane si
management
1.
Constitutia Romaniei;
2.
Hotararea Guvernului Romaniei nr.386/2007 privind
organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu
modificarile si completarile ulterioare;
3.
Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor
publici, republicata;
4.
Ordonanta Guvernului nr.6/2007 privind unele masuri de
reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor
publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de
salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile
salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, cu modificarile
si completarile ulterioare;
5.
Ordonanta nr.10/2008 privind nivelul salariilor de baza
si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr.24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de
baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului
salarizat potrivit anexelor nr.II si III la Legea nr.154/1998 pprivind sistemul
de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor
pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri
de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului
contractual salarizat prin legi speciale;
6.
Hotararea Guvernului Romaniei nr.1209/2003 privind
organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;
7.
Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea
transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in
mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si
completarile ulterioare;
8.
Legea nr.115/1996 pentru declararea si controlul averii
demnitarilor, magistratilor, a unor persoane cu functii de conducere si de
control si a functionarilor publici, cu modificarile si completarile
ulterioare;
9.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2006 privind unele
masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea
in Uniunea Europeana, cu modificarile si completarile ulterioare;
10.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.16/2007 privind
unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei in vederea
indeplinirii obligatiilor ce ii revin in calitatea sa de stat membru al Uniunii
Europene, cu modificarile si completarile ulterioare;
11.
Legea nr.53/2003 Codul muncii, cu modificarile si
completarile ulterioare;
12.
Hotararea Guvernului Romaniei nr.749/1998 privind
aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor
profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor
de baza intre limite;
13.
Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile
de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;
14.
Legea nr.52/2003 privind transparenta decizionala in
administratia publica;
15.
Legea contenciosului administrativ nr.554/2004, cu
modificarile si completarile ulterioare;
16.
Legea nr.144/2007 privind infiintarea, organizarea si
functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu modificarile si completarile
ulterioare;
17.
Ordinul nr.1900/2007 privind aprobarea
Regulamentului–cadru pentru organizarea examenului de promovare in clasa a
functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii
inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta
durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea;
18.
Hotararea Guvernului Romaniei nr.1226/2007 pentru aprobarea
Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea,
avizarea si prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a
proiectelor de acte normative, precum si a altor documente, in vederea
adoptarii/aprobarii;
19.
Hotararea
Guvernului Romaniei nr.1344/2007 privind normele de organizare si functionare a
comisiilor de disciplina;
20.
Hotararea Guvernului Romaniei nr.833/2007 privind normele
de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor
colective, cu modificarile ulterioare;
21.
Legea privind Codul de conduita a functionarilor publici
nr.7/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
22.
Ordonanta de urgenta nr.56/2004 privind crearea
statutului special al functionarului public denumit manager public, cu modificarile
si completarile ulterioare;
23.
Ordonanta de urgenta nr.19/2003 privind organizarea si
functionarea Corpului consilierilor de integrare, cu modificarile si
completarile ulterioare;
24.
Ordonanta nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de
solutionare a petitiilor, cu modificarile ulterioare;
25.
Ordonanta de urgenta nr.45/2008 privind unele masuri
pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei in vederea indeplinirii
obligatiilor ce ii revin in calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene.
DIRECTOR
GENERAL
Mirela
Sitoiu