MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANŢELOR 

Comisia de concurs

Nr. …………………./………………..

 

Condiţii de participare, desfăşurare şi bibliografia

pentru concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere

de sef serviciu (2 posturi)

 în cadrul Directiei generale resurse umane si management

 

            Având în vedere prevederile art.2, lit.c) din Anexa nr.1 la Hotarârea Guvernlui nr.1209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, Ministerul Economiei şi Finanţelor, organizează în datele de 2 iulie 2008 ora 1000  (proba scrisa) şi 3 iulie 2008 (interviul),  concurs pentru  ocuparea funcţiilor publice de conducere de sef serviciu (2 posturi) la Serviciul managementul resurselor umane I si respectiv Serviciul managementul resurselor umane II din cadrul Directiei generale resurse umane si management.

            I. Organizarea concursului

            1. Înscrierea la concurs se va face pana în data de 17 iunie 2008 ora 1630 la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor din str. Apolodor, nr. 17, sector 5;

            2. Concursul va avea loc in data de 2 iulie 2008 ora 1000(proba scrisa) şi în data de                                                               3 iulie 2008( interviul).

            II. Condiţii de participare pentru concursul organizat în vederea ocupării funcţiilor publice de conducere de sef serviciu (2 posturi) în cadrul Directiei generale resurse umane si management.

În vederea înscrierii la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale:

a)      Sa aibă cetăţenie română şi domiciliul stabil în România;

b)      Să fie cunoscător al limbii române scris şi vorbit;

c)      Să aibă minimum varsta de 18 ani împliniţi;

d)      Să aibă capacitate deplină de exerciţiu;

e)      Să aibă o stare de sănătate corespunzătoare funcţiei publice pentru care candideaza, atestată pe baza unui examen medical de specialitate;

f)        Să nu fi fost condamnaţi pentru savârşirea unei acţiuni contra umanitaţii, contra statului sau contra autoritaţii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;

g)      Să nu fi fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;

h)      Să nu fi desfăşurat activitate de poliţie politică, astfel cum este definită prin lege;

 

Conditii specifice pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie sunt:

·        studii superioare de lunga durata, economice, juridice sau de alta specialitate, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta.

·        vechimea in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice de conducere - minim 2 ani;

·        cunostinte de operare/programare pe calculator: Windows, Microsoft Office (Word, Excel, Lotus Notes, Internet Explorer) – nivel mediu;

·        Competenta manageriala (cunostinte de management, calitati si aptitudini manageriale): calitati manageriale, competenta in indrumare si conducere, capacitate de organizare si coordonare, control, competenta decizionala, capacitate de a dezvolta abilitatile personalului din subordine, obiectivitate in apreciere, abilitati de mediere si negociere.

 

III. Actele necesare în vederea întocmirii dosarului de înscriere:

1.      copia actului de identitate;

2.      formularul de înscriere;

3.      copie diplome de studii;

4.      copie după carnetul de munca;

5.      fişa medicală(care se gaseşte la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor – Direcţia generală resurse umane şi management);

6.      cazierul judiciar;

7.      copie după fişa de evaluare a performantelor individuale, sau dupa caz, recomandare de la ultimul loc de munca;

8.      declaraţie pe propria raspundere ca nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică (care se găseşte la sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor – Direcţia generală resurse umane şi management);

9.      curriculum vitae.

Relaţii suplimentare se vor obţine la telefonul 319.97.59 interior 2319.

Dosarele se vor depune la Direcţia resurse umane şi management - etaj 2, camera 461A.

 

 

 

PRESEDINTELE COMISIEI

 

ADRIAN RADU

 

 

 

 

MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR                                       APROB

DIRECTIA GENERALA RESURSE UMANE                               SECRETAR GENERAL

SI MANAGEMENT                                                                                IOAN NICOLESCU

 

 

BIBLIOGRAFIE

pentru ocuparea functiilor publice de conducere vacante de sef serviciu (2 posturi) la Directia generala resurse umane si management

 

 

1.      Constitutia Romaniei;

2.      Hotararea Guvernului Romaniei nr.386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare;

3.      Legea nr.188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata;

4.      Ordonanta Guvernului nr.6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, cu modificarile si completarile ulterioare;

5.      Ordonanta nr.10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr.II si III la Legea nr.154/1998 pprivind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale;

6.      Hotararea Guvernului Romaniei nr.1209/2003 privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;

7.      Legea nr.161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, cu modificarile si completarile ulterioare;

8.      Legea nr.115/1996 pentru declararea si controlul averii demnitarilor, magistratilor, a unor persoane cu functii de conducere si de control si a functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare;

9.      Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.1/2006 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana, cu modificarile si completarile ulterioare;

10. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.16/2007 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei in vederea indeplinirii obligatiilor ce ii revin in calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, cu modificarile si completarile ulterioare;

11. Legea nr.53/2003 Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare;

12. Hotararea Guvernului Romaniei nr.749/1998 privind aprobarea Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite;

13. Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;

14. Legea nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica;

15. Legea contenciosului administrativ nr.554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

16. Legea nr.144/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate, cu modificarile si completarile ulterioare;

17. Ordinul nr.1900/2007 privind aprobarea Regulamentului–cadru pentru organizarea examenului de promovare in clasa a functionarilor publici incadrati pe functii publice cu nivel de studii inferior, care absolva o forma de invatamant superior de lunga sau de scurta durata in specialitatea in care isi desfasoara activitatea;

18. Hotararea Guvernului Romaniei nr.1226/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea si prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum si a altor documente, in vederea adoptarii/aprobarii;

19.  Hotararea Guvernului Romaniei nr.1344/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor de disciplina;

20. Hotararea Guvernului Romaniei nr.833/2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective, cu modificarile ulterioare;

21. Legea privind Codul de conduita a functionarilor publici nr.7/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

22. Ordonanta de urgenta nr.56/2004 privind crearea statutului special al functionarului public denumit manager public, cu modificarile si completarile ulterioare;

23. Ordonanta de urgenta nr.19/2003 privind organizarea si functionarea Corpului consilierilor de integrare, cu modificarile si completarile ulterioare;

24. Ordonanta nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, cu modificarile ulterioare;

25. Ordonanta de urgenta nr.45/2008 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei in vederea indeplinirii obligatiilor ce ii revin in calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene.

 

 

DIRECTOR GENERAL

 

Mirela Sitoiu